Mer sticktid

Jag kommer att få betydligt mer sticktid de närmaste dryga två veckorna och det är ju trevligt. Anledningen är det definitivt inte, jag är inne i ett eländigt skov, med allt skit (ursäkta) som det innebär. Min goa läkare på företagshälsovården var mycket bestämd vid dagens besök om att jag måste vara hemma tills inflammationerna lagt sig. Jag är en hyfsat lydig person annars men när det gäller att vara sjukskriven så länge som han tycker är bra är jag extremt olydig men jag tänkte faktiskt lyda denna gång. Det biter till och med på mig när jag får förklarat för mig vad alldeles för hög smärtnivå kan göra med ens kognitiva förmågor (minne- och koncentrationsförmåga till exempel).

Men sett till det positiva så får jag mycket tid till stickning efter morgondagen och det passar ju bra eftersom jag fyllt på min garnsamling vid ett besök på Östergötlands ullspinneri i helgen.

9 thoughts on “Mer sticktid

  1. Du får krya på dig och ta det lugnt under dessa två veckor! Och vidare också förstås!
    Ha det så jättemysigt och njut i dina mängder av garn 🙂

  2. Jag förstår att det är oerhört delade känslor. Och jag vet hur jobbigt det är att ständigt ha ont. Men mer sticktid är ALDRIG fel ;). Stor kram till dig!

  3. Så bra att du bestämt dig för att lyda doktorn. Förstår att det inte är roligt att vara sjukskriven, men det är viktigt att du är rädd om dig. Fördelen är ju att du kan passa på att sticka av de underbara garnerna vi fick med från Östergötlands Ullspinneri i lördags. Har ikväll nystat mina härvor eftersom jag får vänta med stickningen.

    Ta väl vara på de kommande veckorna och ha det så bra det går. Kramar

Kommentera

