Nystart

Jag skrev redan 12 augusti om mina julklappstankar, med en bakgrund som jag verkligen gillar. Det blev två strumpor klara hyfsat snabbt men sedan har det inte blivit så mycket mer. Jag köpte Big Fabel för att sticka till den mest storfotade släktingen och det är nog smart när man ska sticka i storlek 46 men inte så värst roligt. Jag påbörjade en socka till en av kusinerna men misslyckades helt med hälen och la undan stickningen. Allihopa har mest legat och skaft som en dåligt samvete och så kan man ju inte ha det när man ska sticka, stickning ska vara kul.

Men så i går frågade KM hur det går och jag berättade, han sa några kloka ord som att det ska vara på mitt sätt och enkelt och inte till alla samma år. Dessa ord låg och värkte under natten och i dag när jag är hemma i lugn och ro med mina onda leder så insåg jag att det som framförallt var mitt sätt just denna gång var att sticka med garner jag har hemma och i de mönster som jag gillar (det sista kan ju verka självklart). Så i dag tog jag fram restgarnslådan och några enfärgade strumpgarner och jag ser nu framför mig 4-5 par strumpor och en massa stickglädje.

Så nu blir det julklappsstickning på mitt sätt så nu ökar chansen att det blir något mjukt hemstickat i paketen här på julafton.

8 thoughts on “Nystart

  1. Jag startade också ett par julklappsstrumpor i fredags. och massor av vantar… kanske blir det klappar. Annars blir det inte mycket stickat till denna jul.

  2. Härligt! Ja så ska det verkligen vara. Vilken klok man du har :). Hoppas vi får möjlighet att ses snart igen! Förresten, mamma och jag ska till Syfestivalen fredagen den 5/11. Har du lust och möjlighet att hänga på?? Kram!!

Kommentera

