Tack!!

Jag är så otroligt glad och tacksam över de fina kommentarer som jag fick till mitt förra inlägg. Jag säger som Bohusstickan, jag sparar dem i påhittad burk där jag  (också) samlar på snälla och goda människor. Det betyder otroligt mycket att ni finns därute!

Jag vet fortfarande inte hur jag vill gå vidare, som grädde på moset så vill inte överläkaren på BuP (Barn och ungdomspsykiatrin) skriva något nytt intyg eftersom han tycker det som FK fått med ansökan är bra och att det inte finns något mer att tillägga. Den läkare som skrev intyget och som vi hade bra kontakt med har slutat.

Just nu så känns det skönast att tänka på annat som stickning. Jag var på stickcafé i dag på Ett litet nystan och att sjunka ned där på en stol, fika, sticka och prata var verkligen hur skönt som helst. Så en sak vet jag i alla fall att jag vill – sticka mer i gott sällskap.

4 thoughts on “Tack!!

  1. Tråkigt med allt strul med alla myndigheter, man måste som sagt vara ”frisk” i det här landet för att ORKA ha med alla instanser att göra, sorgligt men sant!
    Men jag och Karin körde ju lite skrapanstickning, kan inte det vara något? ingen städar, ickebullrig miljö och alla köper sitt eget fika?
    Lägg energi på det du gillar stickning och familjen/Kram

  2. Vet hur det är. Är inte heller sjuk efter årsskiftet, fast jag har ett mål hos FK sedan förra årsskiftet, det är så man blir trött.
    Barnen är ju vårt allt, så jag skulle råda dig att ta hjälp av en jurist på barnens respektiva handikappförbund. Det har jag gjort och det är dem som driver mina fall. Själv orkar jag det inte längere. Jag har gjort det i ca. 13-14 år, men orken är slut, och då är det bra med hjälp utifrån som är helt gratis.
    Ha’ det gott!

Kommentera

