Tittut!

Tittar försiktigt in och säger – Hej! Är lite rädd att min blogg och mina läsare gett upp tron på min skrivförmåga, vilket i så fall är begripligt med tanke på hur tyst det varit här. Lika tyst har jag varit i kommentarerna hos er andra bloggare. Tja men nu är jag här igen men ambitionen att skriva med någorlunda regelbundenhet igen, ungefär som jag brukar. Vill man ”se” mig oftare är Facebook ett hett tips.

Jag börjar min återkomst med ett färgstarkt färdigt projekt:

Ett par Kristina till denna gång i Wollmeisegarn i påskgult. Färgen är svår att återge men den är väldigt väldigt intensivt gul, lite lite melerad och inte en färg jag skulle använda normalt sett, men det är ju Wollmeise… Mönstret Kristina som Ulricha gjort tycker jag är suveränt, sockan sitter som gjuten på foten.

Med tanke på att det regnar i dag och att det kommer bli höst om ett tag, oavsett om jag vill eller inte, så ska jag nog göra allvar av mina planer om att köpa mig ett par låga gummistövlar i glada färger.

8 thoughts on “Tittut!

  1. Ursnygga! Jag gillar färgen jättemycket, fast jag vanligen inte är så jätteförtjust i gult.

    Jag tror att du menar Ulrica (med c), som gjort mönstret! 🙂

  2. Välkommen tillbaka till bloggvärlden!
    Härlig färg på sockorna.
    Och visst är facebook en riktigt trevlig mötesplats? Jag tittar in där flera gånger om dagen och det gör jag faktiskt på bloggen också.
    Ha en fortsatt skön helg!

  3. Den färger blir man vaken av om inte annat, fina strumpor du har stickat, själv håller jag på med vantar och har fotat mina ”framgångar” i bloggen just nu.
    Trevlig att se dig igen här inne … hoppas din sommar har varit fin.
    Kram

  4. Hej på dej och välkommen tillbaka!
    En lång skön sommar hoppas jag du haft, och förhoppningsvis är den väl inte slut än (även om jag gillar hösten)! Fräcka sockar – dom gör sig bra i ett par glada gummistövlar!

Kommentera

