Tappan Zee

Jag stickar inte bara sjalar även om man kan tro det om man läser mina senaste inlägg. Just nu stickas de frenetiskt på en kofta och en tröja, fast inte samtidigt förstås. Koftan är Tappan Zee från senaste Knitty.

En mycket trevlig stickning, jag gillar verkligen att sticka koftor uppifrån och ned. Garnet är Elsebeth Lavolds Silky Wool (ull, silke och nylon) inköpt här. Jag besökte Carinas garnaffär när jag var i Sundsvall för en månad sedan och föll pladask både för garnet och för den fina garnaffären.

I söndags var det stickcafé på Riddersvik – ett härligt sätt att fira nationaldagen på.

Apropå Riddarmaskorna så ska vi sticka offentligt på lördag när det är World wide knitting day. Så kom till Vällingby centrum vid fontänen och sticka du också! Klockan tolv börjar vi och vi hoppas på vackert väder.

5 thoughts on “Tappan Zee

  1. Så fin den blir din Tappan Zee! Jag ska sätta igång med min, vilken dag som helst 🙂
    Jag är bara så osäker på stickor och storlek. Jag ska använda Muskat från Drops och hade tänkt använda stickor 4,5, men tycker nog att det blir lite för gles stickning… Att jag ska ha så svårt att bestämma mig….
    Ha en trevlig kväll!

  2. Åååå så fin den blir koftan. Nu måste jag ju också sticka en, fast röd…
    Och tack för berömmet, det värmer massor! 🙂
    *kram*

  3. Precis den koftan stickar jag också. Dock har jag lyckats få fel maskantal så det blir till att repa upp. Just nu har jag verkligen inte tålamod med stickningar som går fel och det är just då det händer! Din blir i a f jättefin!

Kommentera

