Grisen i säcken

Ibland blir saker och ting bara så rätt och så bra. Som idag ( fast egentligen började det på Facebook förra veckan när jag satt still i två dagar och Eva lockade med grisar i säckar) när jag efter ett avstämningsmöte på skolan tog pendeln två stationer bort till Järfalla och Eva. Dit skulle jag för att hämta min grisen i säcken.

Åhh vilken gris! Så helt rätt dvs jag! Tack Eva! Grisen bestod av två härvor blått handfärgat merinosilke och en stor härva handfärgad rosa angoramerino. Merinosilket blev jag så förtjust i att två ytterligare härvor fick följa med mig  hem – vet inte riktigt vad det ska bli av dem så ni får gärna komma med tips. Tänk att det finns ”garnaffärer” som vet precis vad just jag vill ha, det är service det :=).

3 thoughts on “Grisen i säcken

  1. Och jag köpte ingen gris i nån säck. Borde kanske gjort det… Får väl kanske göra det när det kommer igen. Lite spännande är det ju. Nu väntar jag bara på garnklubbsgarn.

Kommentera

