Sitter still.

Jag sitter still i dag och ska så göra så i morgon också enda alternativet är att ligga ned. Som tur är får jag gå på toa och liknade. Två cortisonsprutor är anledningen. Vad gör man bäst när man sitter still då?

Stickar förstås eller läser trevliga och lättlästa tidningar. Om en stund är det dags för hockey (vilket med tanke på vädret känns rätt knäppt).

En andra Ishbel är på gång, lika trevlig stickning som förra gången och det blir nog ännu fler framöver. Garnet är Malabrigo sock i en otroligt härlig blå nyans. Det garnet lär det också blir mer av.

En fördel med att vara tvungen att sitta still är att jag hinner tänka efter ordentligt, dagens läkarbesök gav stor anledning till det. Sakta men säkert tar kreativa idéer form och blir till konkreta mål, jag ser framåt med tillförsikt trots allt. Det finns alternativ till den traditionella och konventionella vägen och allt som läkare tror sig veta är inte sant.

5 thoughts on “Sitter still.

  1. Varför måste du sitta still efter sprutorna? Men jag håller med dig, det är faktiskt befrämjande för kreativiteten att tvingas ta det lugnt o stilla. Tror tankar behöver tid. Hoppas att sprutorna ger avsedd effekt!
    Fina rosa strumpor du gjort. (Mina ben är precis lika bleka…)
    Och lycka till med de nya garnskåpen. Jag har ETT Billyskåp med glasdörrar – det räcker inte på långa vägar…

  2. Hoppas sprutorna ska göra dig bättre!
    Sjalen ser jättefin ut. Fantastiskt vacker blå färg.
    Har inte några bestämda planer för helgen än, men det lutar väl åt att vi ska ut med båten om det vackra vädret fortsätter. Men misströsta inte. Nån gång ska jag lyckas ta mig till Riddersvik.
    Kram
    Gunilla

  3. Allting är relativt, trist att behöva sitta stilla men härligt att få tid till eftertanke och stickning. Jag håller verkligen med om att Ishbel är ett härligt mönster! Jag tror att jag har stickat 12 eller 13 stycken… 6 till Måns (yngste sonens) dagisfröknar, två till arbetskamrater, en till Nils (äldste sonen) ”plastmamma”, en till makens mormor, en till stickkompis och minst en som ligger och väntar på att blockas… Det måste vara någon drog inbakad i det mönstret, akta så att inte du också trillar dit! 🙂
    Kram på dig och hoppas att sprutorna ger positiv effekt!

  4. Vad glad man är för sitt stickande varje gång man hamnar i läget att man inte kan göra så mycket annat än att sitta och ligga.
    Jag har precis också börjat på något jag tror skall bli en Ishbel. Skall bestämma mig definitivt när jag gjort slätstickningen. Kanske blir det ett alternativt spetsmönster.
    Jag älskar också Malabrigo sock. Jag har en härva limegrön som jag skall göra något roligt av till sommaren. Hoppas sprutorna gör det dom ska. Kram!

Kommentera

