Ording och reda

Jag är tillbaka här på bloggen, tror jag i alla fall. Det känns som om jag vill blogga igen och kika runt och kommentera hos er alla med härliga stickbloggar. Vet inte riktigt vart blogglusten flög i väg och det spelar kanske inte så stor roll.

Hur som helst så känns det som en bra nystart att börja med ett inlägg om mitt nya garnskåp och den fantastiska ordning jag ska få på mina garner nu. Ordning kan låta trist men för mig betyder det inspiration och det är något jag saknat när det gäller mitt stickande ett tag.

Garnskåpet är två Billyhyllor från Ikea som sedan ska få vackra glasdörrar (ni vet hur det är med Ikea, allt det man vill få med sig hem finns sällan på plats samtidigt). Det är en del garner som ska få plats!!

Alla nystan är inte med på bilden men nästan. En del som inte är med på bild är utrensade och ska få nya hem via Tradera förhoppningsvis till helgen.

Redan nu när jag börjat sortera in garnerna börjar en massa tankar snurra kring projekt som jag vill dra igång och tankar om hur osv. En härlig känsla – så nu forsätter jag med att inreda mitt garnskåp.

5 thoughts on “Ording och reda

  1. Inte dumt med garnskåp. Har ett likadant för garn och stickböcker, tidningar och mönster.
    Trevligt att träffa dig irl förra veckan.

  2. Visst är det härligt med ordning och reda!! Det ger mej också inspiration. Så skönt med ett helt skåp fullt av garner i ordningssamma rader!

  3. Det blir jättefint! Visst är det ren lyx att kunna gå och titta till de små raringarna när helst lusten faller på. Även om lusten att sticka går på lågvarv emellanåt blir jag alltid glad över alla färgerna och ordningen i mina skåp.

    Sköt om dig!

Kommentera

