Morot och Grötö

Med resan till Grötö bara några dagar bort så finns det helt klart en morot att göra färdigt lite stickat att ha med sig. Då blir till och med blockning som jag normalt sett inte gillar intressant:

Min Ishbel är klar! Trots att garnet tog slut när det var sju varv kvar så är den klar. Mer garn i samma färg fanns inte så det fick bli en kontrastfärg till sista rapporten. Mer info och bättre bilder kommer när den torkat.

Grötö då, det är premiär för min del och jag ser så mycket fram emot att åka. Lite, lite nervös kanske men jag har gott resesällskap med mig så egentligen är det nog helt onödigt. Det jag funderar lite på är vad som ska med, stickningar och pengar förstås, kamera likaså. Kläder förstås men vad mer? Ni som varit med förr ge mig gärna lite tips!

Nu räknar jag dagarna tills fredag när det är dags att sätta sig på tåget västerut!

9 thoughts on “Morot och Grötö

  1. De ska bli så skoj med Grötö, ser verkligen fram emot att sitta ner och ta de lungt och bara må väl.
    När kommer ni till Gbg?

    HA de gott så länge
    Eva.

  2. Du behöver bara ha med dig stickning och dig själv :D. Har för mig att det är smart att ha kontanter, vet inte om det går att betala med kort på ”torget”. Känner igen det där med morot. Har en sjal på blockning jag med :). Snaaaaart åker vi!!!

  3. Tänk att det ska vara så svårt att bara sitta och sticka, det bästa som finns! Du får också krya på dig 🙂
    Jättefin Ishbel, den skulle jag också vilja sticka.

  4. Hej.
    Jag har sänt ett mail till dig…som svar på din förfrågan om besök av ”Stickgalningar” 🙂
    Men jag vet inte om jag hade rätt mailadress?
    Om du inte fått något svar, kan du vara snäll och maila mig på
    ostbiten@hotmail.se…så jag kan försöka igen.

    Mvh/Catarina

  5. Är det inte dags att ha en FO bytardag? Tänkte mig att i samband med ett stickkafé så tar man med sig de där sockorna som blev lite för stora, koftan som blev för liten, sjalen i lite fel gul färg mm. Bara för att den som stckade inte gillar den så kan den ju vara en perfekt för någon annan.

    Kan tänka mig ha en UFO bytardag också. Istället för att ha det halvstickade liggande så kan man byta det mot någon snnans halvstickade. Jobbet är inte gjort förgäves och man får något inspirerande i utbyte.

Kommentera

