Arbetslinjen och årets första stickcafé

Så har jag ihärdigt hållit mig till arbetslinjen i fyra veckor. Första veckan med fem arbetsdagar denna vecka och som krydda på det startade jag veckan med en dunderkur med penicillin. Kan sammanfatta det hela med ett fy fan oj så jobbigt det är. Lederna uppskattar inte alls att livet inte längre kan anpassas till vad de behöver, om de är stela på morgonen spelar ingen roll, om de svullnar och gör ont på eftermiddagen spelar inte heller någon roll. Och ändå har jag det privilegierat, jag kan anpassa både när jag kommer och går och  när och vad jag gör på jobbet i ganska stor utsträckning själv. Kvällarna har varit ett enda långt TV-tittande i väntan på sängdags efter att det allra nödvändigaste är gjort, inte mycket stickat och inget bloggat. Jag hoppas att nästa vecka blir bättre utan en massa antibiotika.

Desto trevligare var det i dag med årets första stickcafé:

Bilderna som kanske inte är de bästa talar egentligen för sig själva men på andra bilden är Jennies fina kjol, den tredje är Evas söta tossor och sista bilden är Eva som stickar så fort att kameran inte hinner med. En ny deltagare, Lotta, kom och det är alltid kul när vi får nya besökare. Om två veckor är det dags igen, jag längtar.

7 thoughts on “Arbetslinjen och årets första stickcafé

  1. Det låter tufft det där, hoppas att det känns bättre denna vecka. Kul att du kom iväg på ett stickcafé det piggar alltid upp. (säg till om du har vägarna häråt så du kan följa med ut till Karin)

  2. Usch så tungt du fick det med heltiden och penicillin, jag hoppas verkligen att du känner dig piggare nästa vecka.
    Jag har pratat med en stickgrupp här i stan och jag är välkommen att titta in när jag orkar och det kommer nog att dröja ett litet tag till för nu har mitt HB blivit för högt så jag ska tappas på blod. Blir yr i skallen och får underlig huvudvärk, blodet är för tjockt.
    Var har du din grupp som du träffade i veckan? Evas tossor var ju läckra är de tovade, heter det inte så?
    Kram och önskar dig en skönt helg

  3. vad kul med stickcafé, jag har tyvärr inte varit på nåt men det ska bli framöver. 🙂

    jag har nyligen startat min blogg, kika gärna in!

    hälsningar Anna

Kommentera

