Tradition

Mycket kretsar ju kring traditioner så här års och jag funderar en hel del på vad jag vill ska vara mina. Min dotter frågade mig i dag när vi pratade om julen – Men vad vill du? Klok fråga som inte tyvärr inte fick ett speciellt klokt svar men jag tränar.

Om man kan säga att något man gjort två gånger är en tradition så vill jag gärna ha en mellandagsfika med Linda och Kicki som tradition och gärna lokaliserad på Ulriksddal. Vi träffades där förra året och så också i dag. Trevligt på alla sätt och vis:

Kicki fastnade inte på bild denna gång tyvärr.

Tack Kicki och Linda för en härlig eftermiddag!

6 thoughts on “Tradition

  1. Det där med traditioner är jag väldigt kluven till, visst är det mysigt med vissa återkommande saker. Men egentligen är jag nog en liten traditionsbrytare, gillar att hitta på nya saker och förändra och tycker inte om när saker måste vara på ett visst sätt bara för ”att så har det aaalltid varit”….
    Läste också om din jul, och det där med att fira så alla blir nöjda. Det är jättesvårt. Jag vill helst ha alla mina nära och kära runt mej på jul men har insett att det går helt enkelt inte att få ihop alla alltid. Man får prioritera så gott det går.

    Med såna fina garnklappar hoppas jag din sticklust är tillbaka!
    Kram och God Fortsättning!

  2. En stickeftermiddag är en bra tradition, dessutom självvald.
    Jag vill att vi ska sluta äta julmat på julafton, det kan vi göra tidigare, helst ute på restaurang så man slipper äta julmat i flera dagar. På julafton tycker jag vi ska äta sillunch + något riktigt gott på kvällen (som inte andas julmat). Jag jobbar hårt på det men har ännu inte lyckats (har försökt i tre år nu och får nog jobba vidare).
    Gott Nytt 2010!

  3. Jag och Peter har skapat egna traditioner till jul, som inte alltid behövs följas 🙂 Det är enklare att ha egna när man inte firar jul med släktingar. Det kan vara svårt att få ihop sina egna önskemål och de förväntningar som finns hos andra.

    Ha ett gott nytt år!

  4. Tack själv Boel! Det var riktigt mysigt och lugnt och skönt. Jag glömde ju helt av att ta upp kameran i tid…. knasigt! Hoppas du får sköna nyårsdagar! Kram Linda

  5. Och jag håller helt med! Jag tycker om julen, men varför allt detta som man måste hinna och tom. äta? Nu blev det väldigt traditionsenligt i år eftersom vi var hos min släkt, men varannan jul kan vi göra precis som vi vill. Och familjen numera är mest till att slappa och göra egna saker, vilket passar bra in i mitt nya liv.
    Trevligt att ha en stickeftermiddag på Ulriksdal, man behöver göra egna saker emellanåt.
    Gott nytt år till dig och din familj.

  6. Tycker det verkar vara en mycket trevlig tradition att träffas och sticka en stund. Låter som en tradition som ni ska värna om. Allt behöver ju inte handla om julen. Man behöver litet avkoppling för sig själv ibland.

    Önskar ETT GOTT NYtt ÅR! /Kram Metta

Kommentera

