Rött

Så var julhelgen över för i år och det tycker jag känns skönt faktiskt. Årets jul var för min del en rätt besvärlig, det har det senaste åren varit svårt att få ihop en jul i vår släkt som alla mått gott av. Efter denna jul inser jag äntligen att jag måste prioritera det som är viktig för mig och mina allra närmaste även om det innebär en del svåra beslut. Vet inte om man ”får” ge uttryck för att jul kan vara något annat än” bullerbylyckligt” men för mig var insikten ovan viktig och har någon läsare varit med om något liknande får ni gärna skriva ett par rader om hur ni gjort.

På julafton hade jag på mig min julsjal som jag påbörjade förra julen:

Info om sjalen finns i ett tidigare inlägg. Jag är supernöjd och vet i alla fall att hur jag än firar jul framöver så tycker jag att fina julkläder är viktiga för julkänslan. Som barn fick jag alltid en klänning på julaftonsmorgon och det hänger nog kvar.

Tomten kom ju som sagt med stickiga julklappar som jag själv valt, än så länge har bara en av dem fastnat på bild:

En sjal i rött ;=) undrar vad ”tomten” tänkte på? Garn och mönster är inköpt på Yll & Tyll, garnet är Färkrafts Husets röda och mönstret Yll & Tylls. Trevlig stickning så här långt.

Bilder på resten av julklappen kommer likaså min vinst i Stickameras luciatävling.

3 thoughts on “Rött

  1. Min favoritsjal är stickad i Husets röda. Fantastisk färg och fantastiskt garn, som bara blir finare med tiden! Mönstret ser kalas ut.

    Jularna har jag nog inget att tillföra kring, men skönt att du verkar ha fått lite mer klarhet i kommande julprioriteringar. Heja dig!

  2. Tråkigt att du haft en jobbig jul men det låter bra att du kommer att prioritera det som är viktigt för er till nästa jul.
    Garnet och sjalen ser jättefina ut.

  3. Så fin din julsjal blev!! Om inte jag minns helt fel var det just denna du stickade på en gång när vi var på Ulriksdal du och jag. Snart är vi där igen, gläder mig :). Kram!

Kommentera

