Vår!

Jag längtar efter vår och sommar! Jag vill ha ljus, värme, sol och blommor omkring mig. I väntan på det stickar jag i våriga färger:

Sunday swing från Knitty, Lornas lace från Garnkorgen och Knit picks stickor ger inte bara vårkänslor utan lyxfeeling och jag njuter för första gången på länge av att sticka.

Ser ni Lejongapet på bilden? Den bara stod där när jag gick i trädgården och skulle fota i dag den 3/12!! Inte undra på att jag får vårdrömmar. Höstastern såg ut såhär:

Lite mer väntat kanske. Lite fint är det just nu med rimfrosten på marken men om jag fick välja valde jag vår direkt (och ja jag kan strunta i julen då).

3 thoughts on “Vår!

  1. Jag har precis skickat efter sommarrött lingarn som jag längtar att få sätta igång med. Ska bara avsluta sjal nummer två denna vinter .. båda ska jag ge som julklappar och de är inga mästerverk alls utan bara enkla sjalar.
    Tänk att du har blommande blommor i din trädgård? Konstigt det är med den evigt milda hösten vi har fått.
    Såg att du i förra inlägget pratade om tystnaden i bloggen … tror att det har drabbat oss alla. Jag har inte heller alltid lust att skriva och när jag börjar prata om det i bloggen brukar jag komma igång igen med skrivandet.
    Kram o trevlig helg

  2. Snart är det mellandagar och jag hoppas vi kan få till en liten träff! Det behövs absolut lite trevlig stickning och gott fika för att lysa upp i det mörka mörkret!! Tänker på dig! Kram.

  3. Längtar också efter våren och sommaren. Förstår nu, när jag läst ditt förra inlägg, varför det varit tyst på din blogg. Har känt ungefär som du med bloggandet. Tycker den här hösten har varit mycket jobbig med dystert väder hela tiden. Min rehabilitering efter höftoperationen har gått långsamt och det är besvärligt att vara beroende av hemtjänsten för hjälp med KM.

    Garnet ser underbart vårligt ut och inbjuder kanske till ljusare tankar. Det är tur vi har vår stickning att trösta oss med när det ser mörkt ut.

    Hoppas du snart känner för att skriva på bloggen igen. Tänker på dig och saknar dina inlägg. Kram

Kommentera

