Tyst!

Tyst har det blivit här på bloggen ett tag nu. Jag kunde säga att det beror på att jag har väldigt mycket att göra på jobbet, för det har jag, jag kunde säga att det beror på att jag har väldigt mycket praktiskt att fixa med här hemma för det har jag också. Jag kunde säga att det beror på att jag inte stickar så mycket men jag brukar ju blogga om en massa annat så det skulle nog ingen tro på

Men sanningen är nog den att jag har så mycket tankar som jagar runt, runt i mitt huvud att det inte vill sig att blogga, även om jag vill och saknar det och er. Efter dessa år med så mycket svårigheter eller utmaningar beroende hur man ser det, har jag landat i en massa funderingar kring vem jag är egentligen. Jag tror att jag tappat bort mig själv! Eller som psoriasisförbundet skriver om psoriasis ”denna sjukdom som kan drabba både huden, lederna och självkänslan”. För mig har den drabbat två…

3 thoughts on “Tyst!

  1. Hmmmm, så är det nog här med i någon grad. Någon form för punkt eller korsning eller vad man ska kalla det eller hur man nu väler att se på det. Fast jag tycker att jag varit där massor med gånger, men jag fortsätter att återkomma dit, så jag tror inte att jag har hittat rätt väg ännu. Det känns som att allt är öppet och inget är öppet framöver.
    Självkänsla och självförtroende är inte heller samma sak har jag fått lära mig på kurs. Att hålla föredrag infor några hundra människor rör mig inte en fena, antagligen mitt goda självförtroende, men efteråt tycker jag aldrig att det blev tillräckligt bra, min dåliga självkänsla….
    Vi är ju på väg, men självkänslan berömmer för lite…………..Kramar till dig från mig.

  2. Skickar en liten kram till dig. Känner så igen känslan du beskriver. Man undrar ju ibland vad det är för liv vi lever!! Hoppas du landar lite grand i dina tankar! Kram!

Kommentera

