Jaså

Läkarbesöket i dag blev ett jaså, dvs varken riktigt dåligt men inte heller speciellt bra, men med sjunde läkaren på ett halvår så förväntade jag mig inte mer snarare mindre. Kruxet tycker jag när det blir ett ”jaså” är att det är svårt att veta hur och vad jag ska tänka om det hela. Blir det riktigt dåligt kan man bli arg och agera på det, blir det bra så är det ju bara att slappna av och glädja sig. Nu blir det ytterligare en lång period där det är varken eller, där det inte går att planera varken när det gäller det ena eller andra.

Konkret så innebär det  hela  att jag ska prova ytterligare en medicin förutom cortisonet och även denna medicin tar två månader på sig för att visa om den hjälper och den är egentligen inte kraftfullare än den förra utan av samma kaliber. Dessutom ska jag få sprutor direkt i bäckenet med cortison.

Men nu ska jag så gott det går försöka skita i allt detta (hur man nu gör det när kroppen gör sig påmind hela tiden) och bege mig till Gotlandsfärjan och kvällsbåten som går om två timmar. Gissa om jag har många stickningar med mig ;=)

3 thoughts on “Jaså

  1. Fick just sms från syster att de kört av båten i Nynäshamn och så skriver du att du är på väg TILL ön… Lyllos! Hemlängtan börjar komma krypande igen.. den brukar dyka upp sisådär var 3e månad… Ha det så trevligt på ”min” ö! 😉
    Kramis

Kommentera

