Tillfälligt hemma

Efter en intensiv helg landar jag tillfälligt hemma för att packa om. Helgen har jag tillbringat i Örebro, i fredags träffade jag min pappa på tu man hand och blev bjuden på restaurang. Trevligt! På lördagen trotsade jag regnet och höstpyntade min mammas grav och därefter började Stickas lokalföreningsträff. Först begav vi oss till ett av mina absoluta favoritställen:

IMG_4329 IMG_4324

Kameran och jag var inte riktigt överens speciellt inte när jag försökte fota Karin, ägaren till mitt favoritställe, förhoppningsvis finns det andra som var där som lyckades bättre. Som vanligt så skrattade jag (och alla andra) mycket och njöt av god smörgås och fint garn. Tack Karin, Lotta och  Katarina för en trevlig eftermiddag.

Därefter ägnade vi några timmar åt att diskutera en massa intressanta frågor rörande Sticka. Efter det god mat. Jag somnade sedan gott men jag vet att andra fortsatte diskussionerna långt in på natten. I dag fortsatte diskuterandet och jag har lärt mig en hel del nytt om allt möjligt. Men framförallt har jag lärt känna massor med nya trevliga människor som precis som jag älskar stickning – och det är för mig det bästa med att vara aktiv i Sticka.

Tack lokalföreningen Sticka – Té för ett härligt arrangemang!

4 thoughts on “Tillfälligt hemma

  1. Låter som en härligt helg! Hoppas veckan på Gotland blir riktigt härlig och avslappnad och att ni kommer att ha det helt underbart.

    Kram

  2. Tack, själv!

    Det var ett nöje att ha er!
    Synd bara att jag som vanligt inte hann prata något med dig…
    …men det är ju så…att när man har roligt så far tiden iväg som i en susning.

    Ha det gott! Vi ses säkert fler gånger.

    Kram/Catarina

  3. Förstår att ni hade trevligt i Örebro. Jag var ju med förra året i Sundsvall, men i år fick både Kine (knäopererad) och jag (höftopererad) snällt stanna hemma. Visst är det trevligt att vara aktiv i Sticka, då man får chansen att träffa så många med samma intresse dvs stickning.

    Kram Metta

Kommentera

