Provlappar – jag?

Denna helg har varit en intensiv och trevlig stickhelg för min del. Jag började gårdagen med att gå på stickcafé hos Maria, lika trevligt som alltid, med gott sällskap, trevligt garn att titta på och gott fika. Därifrån tog jag mig över till Kungsholmen och Garnverket för att gå på kurs i ”slutfinish och sy ihop osynligt”.  En nyttig kurs tänkte jag mig innan och det var den också även om den mest för mig bekräftade att jag gör hyfsat rätt  i alla fall om jag tänker efter. Att stanna upp ibland och fundera över om jag gjort det på bästa sätt tillräckligt bra sätt tar jag med mig från kursen samt att tänka efter under arbetets gång.  Ofrånkomligen så blir det provlappar när man går på stickkurs:

IMG_4319

Sist jag gjorde provlappar var när jag var på stickkurs senast (fast det var nog en virkkurs) och egentligen förstår jag inte varför jag inte gör det annars. Det är ju  ganska roligt att prova olika sätt att göra samma sak på. Studerar man mina lappar noggrannare kan man se olika försök att göra snygga knapphål (gick inte så bra), ett par olika kantavslutningar, flerfärgsstickning och en liten början att sy ihop. Tiden tog fort slut på slutet.

Efter det åkte jag hem och åt och fortsatte virka… I dag var det dags igen för stickcafé, denna gång med Riddarmaskorna. Vi var rekordmånga denna gång och det var som alltid trevligt. Bra bilder tog jag inga men det finns här.

Nästa helg kommer också att gå i stickningens tecken för då ska jag på lokalföreningsträff med Sticka. Måste hitta något sätt att vila mig i form tills dess bara kanske med lite virkning…

IMG_4321

2 thoughts on “Provlappar – jag?

  1. Precis lika trevligt att träffa dig =). Jag är ju ledig i tre dagar nu, vi kan ju höras om vi kan få in i schemat att träffas en liten stund? Kram!

Kommentera

