Bä bä vita lamm

Kom och tänka på barnvisan ”Bä bä vita lamm” av någon anledning när jag skulle börja skriva inlägget men i den får mor en söndagskjol och det får inte jag men väl ett par härligt, vackra och varma vantar i ull då förstås:

IMG_4289

IMG_4286

Vanten ”Fläta” från boken Sticka vantar mössor sockor! Stickad i dubbelt Ombré från Östergötlands ullspinneri, dubbelt Ombré är nästan ännu härligare att sticka i än enkelt. Vantarna är så mjuka och varma att ha på sig återstår att se om de kommer att noppa sig. Nu ska här stickas en mössa och halsduk till och åtminstone halsduken ska ha flätor.

Dags att gå till jobbet!

11 thoughts on “Bä bä vita lamm

  1. Trillade in här av ren slump när jag surfade runt på jakt efter stickmönster. Enormt fina vantar!! 🙂

  2. Mmm, så mysiga vantar dom ser verkligen varma ut. Just det där med ull tycker jag är lite spännande, jag är nästan hysteriskt noga med att mina garner ska vara ren ull, jag tror faktiskt att om man har värk så känner man direkt skillnad, ullen ger en värme som syntet aldrig kan ge. Det kan vara ull från får, alpacka eller kanske jak eller kamelbaby, men det ska vara riktig ull.
    Kul att det går bättre med din son, hårt arbete ger ju alltid belöning även om det ibland ser hopplöst ut. Lättnaden när man ser att det flyter bättre för ens barn är så härlig.

    Lycka Till med allt!

    Evalinah

  3. Jag beställde Wrap style på Adlibris direkt jag kom hem men fick ett mejl dagen efter om att den var slut, så nu har jag beställt den från Amazon i England och den har skickats så den kommer väl nästa vecka hoppas jag. Sen har jag beställt din vantbok också.
    Förresten så kan jag inte komma till Eva den 15:e, glömde att jag ju anmält mig till tvåändsstickningskurs den helgen, men om den blir inställd så följer jag med. Oj vad långt det här blev. Trevlig kväll/Marie

  4. Jo,vännen var Eva. Jag hade så kul att stå och berätta och hjälpa andra som undrade. Synd att jag inte var där när du var där. Hade så gärna träffat dig.

    Vantarna är så härliga. gillar flätor och färgen är pecis i min smak.

Kommentera

