Höstfärger

Jag stickar i höstfärger just nu:

IMG_4280

En ”Traveling women sjal”  (gratis mönster från Ravelry) stickad i Jitterbug.

När jag inte gör det drömmer jag om alla vantar, mössor och sockar jag vill göra efter att ha bläddrat i den här boken:

9789197753906

Mycket av mina Visjögarner skulle kunna användas här och ingen i min närhet skulle behöva frysa i höst i alla fall inte i tanken. Även om jag drömt om att boken skulle innehålla lite mer så är den mycket inspirerande.

När jag inte gör det tittar jag ut på all färgprakt som finns ute och än finns favoritfärgen där:

IMG_4276

Rosa! Jag älskar höstglöd.

Detta gör jag i dag medan foten får vila och jag med efter gårdagens läkarbesök. I helgen hoppas jag kunna ta en liten promenad eller sväng med cykeln bland höstfärgerna och så ska jag sticka på Riddersvik förstås.

6 thoughts on “Höstfärger

  1. Så spännande, vad tyckte du om boken? Jag har funderat på den. Vårelden har blommat precis hela sommaren, utan skötsel, så snäll. De måste ju vara nära släkt, minst kusiner….

  2. Tack! Ja, nog har du härliga färger att sticka sjalen med! Det var ju såna gardiner jag såg, inte svarta… Men skam den som ger sig, får se om jag hittar något lakan som kan passa.. nej, jag skojar, men tyg ska jag nog hitta i sinom tid! Må så gott!

  3. Långa kommentarer har jag inga som helst problem med, tvärtom!

    Jag håller med dig i allt. Och sjalfärgerna ser helt fantastiska ut!

  4. Tack för idag! Jättetrevligt men tiden gick alldeles för fort. Jag är så nöjd att jag kom iväg. Hann inte säga hejdå ordentligt för jag fick lite panik att jag tappat mina rosenmuddar, men de låg lyckligtvis gömda i min handväska. Det är rätt obegripligt hur mycket man kan trycka in i en liten handväska. Ser fram emot nästa tillfälle.

    Supersnygga färger i detta blogginlägg. matchar bakgrunden så fint!

    Lycka till med din behandling!

Kommentera

