Beroendeframkallande

Det var ett tag sedan jag hade en stickning som riktigt uppslukade mig. Den röda koftan var nästan så tills dess garnet tog slut med bara en kort ärm kvar men då förvandlades den till en eländesstickning. Men igår så började jag på detta:

IMG_4200

Och nu är det ”bara ett varv till känslan” som gäller. Nu består ett varv av 270 maskor för tillfället så… Det jag stickar är tröjan Anne av Ruth Sörensen, garnet är Kauni effectgarn. Allihopa inköpt hos Maria på Garnkorgen. Och jag inser att jag är inne i en period där det ska vara färg, gärna blå-grön-grå-turkos sådär och kan jag i samma projekt förena både spetsstickning och flerfärgsstickning då är jag lycklig.

Så nu blir det en kväll med Anne, fotboll och en chokladbiskvi. Biskvin är lille V:s belöning för att han (tillsammans med sin storebror) klarat sin första hemstudiedag dvs gjort flera skoluppgifter hemma på egen hand. Låt vara att han säkert ringt mig 10 gånger i dag och att jag är tveksam till om hemstudiedagar när man går i sexan är så bra men han var färdig när jag kom hem och det har aldrig hänt förut (när han haft läxor odyl). Väl värt att belöna!

4 thoughts on “Beroendeframkallande

  1. Tjena flingan! Visst är det härligt när man kommer in i ett sånt där ”bara-ett-varv-till”-stickflow?! i’m lovin it! 😉
    Va duktig V varit som fixat hemmastudierna! Det är verkligen värt en god belöning! (Hade det varit jag, hade jag ätit upp belöningen först och sen gjort nåt annat; ”jag-ska-bara”-först… städa eller rensa på vinden eller så ;))
    KRAM på dig o grattis i efterskott!

  2. Vilken härlig tröja du har valt att sticka. Underbara färger! Förstår så väl att det är ”ett varv till känslan” som gäller.
    Tycker V är värd allt beröm eftersom han varit så duktig även om han fått litet hjälp.
    Ses vi på söndag? Kram Metta

Kommentera

