Pauser

Jag har tagit lite paus med mina koftstickningar, hela veckan har jag stickat frenetiskt på mina röda flätkofta men tanken att bli färdig i morgon då friidrotts-VM är slut men jag inser att så blir det inte. Och det gör absolut ingenting och det har varit intressant att ha ett annat ”angreppssätt” på mitt stickande, jag som annars växlar friskt mellan olika projekt har hållit mig till ett enda:

IMG_4188

Sisådär en en halvmeter har det blivit och kvar är ca 25 cm plus att plocka upp och göra ärmar.

I dag när jag pausar så är det sockstickning som gäller. Ett par till äldste sonen är nu färdiga, så skönt med lite småpill, det var bara hoptagningen för tån kvar:

IMG_4190

Vanliga sockar stickade i Fabel. Nu ska jag börja på ett par till KM i Gepard.

Paus har det också varit i kontakten med barnens skolor helt naturligt eftersom det varit sommarlov, men jag hade i alla fall lyckas förtränga att har man barn med särskilda behov så löser sig inget, absolut inget, av sig själv i skolvärlden. Det märker jag också på att det är många som hittat till min blogg när de sökt på anpassad studiegång För lille V, som bytt skola så har man bytt rektor. Den rektor som vi hade långa och som vi tyckte bra samtal med i våras har lämnat sitt jobb och inte informerat någon om något. Så där står vi på ruta ett med en jävla massa jobb framför oss. Lyckligtvis så trivs lille V än så länge. Men en massa jobb blir det, tur att jag numera vet lite om hur man gör. Struligt är det med dotterns skola också, men efter ett möte i går så hoppas jag att vi är på rätt väg. En väg där skolan förstår vilka behov en elev med psoriasis artrit har. Men jag är så arg och frustrerad över hur skolvärlden är, den är full av fantastiska människor (lärare) som vill så mycket men som inte får chansen eftersom struktur, organisation mm inte är rätt.

2 thoughts on “Pauser

  1. Förstår att du snart vill bli färdig med din flätkofta. Den ser helt underbar ut. Sockorna var också fina. Det blir inte så mycket stickat för mig just nu. Har för mycket annat för mig. Men då kan man istället ägna sig åt att drömma om olika kommande stickprojekt. Lycka till med din kamp för att få fungerande skolgång för barnen! Mitt ”barn” fyller 17 imorgon 🙂 och det andra ”barnet” åker iväg till Lund med 16.15 tåget. Så från och med imorgonkväll är vi bara tre.

  2. Förstår detta med skolan. Här har det också bytts rektor, såg det i tidningen, när vi kom hem ifrån semester, men jag tror, att det fixar sig just nu. Får se, när vi ska till att dona med dom??!! Där väntar också en utredning, som vi ska göra i september, så vi får väl ha möte efter det! Dotterns skola har redan fått ett mail, andra dagen efter skolstart, så nu är man redan inne i svängen igen! Men där ska vi ha möte i början på september, så jag har redan börjat skriva på min frågelista, så jag inte glömmer något.
    Ska gå på Krokningskurs hos Stäket, så det ser jag framemot. Vi, en stickkompis härifrån, har valt lördagen, så man får allt i ett svep. Men du får väl komma upp på stickcafé, när vi börjar igen.

Kommentera

