Fruntimmer och en galen katt

Eftersom det är fruntimmerveckan så passar det ju bra att visa lite stickade alster med tjusiga kvinnonamn. Först ut Kristina:

IMG_3994

Det här är inte Kristina utan vår galna katt som snodde runt mina ben hela tiden när vi skulle fota, Pax heter galningen och är en han och därmed inget fruntimmer alls.

IMG_3996 IMG_4001 IMG_4003

Kristina är Ulrikas finfina sockmönster. Roligt att sticka, snygg att titta på och skön på foten – perfekt med andra ord. Något för Stickameras sockklubb tycker jag! Garnet är Foscos egenhändigt färgade saltflingeröda sockgarn – perfekt det också speciellt till detta mönster. Tack till er båda Ulrika och Fosco!!

Så till ett annat fruntimmer – Yrsa:

IMG_4006

Fluffigt säger KM och det är Yrsa, hon stickas i Gotlandsull inköpt för ett bra tag sedan på Garnverket, mönstret är Marias. Mmm jag gillar gotlandsull och jag gillar Marias mönster. Tur för mig att det inte är så varmt för Yrsa är värmande. Yrsa ska förhoppningsvis flytta vidare till Vadstena om ett tag till en blivande 40-åring (som jag hoppas inte läser här).

Apropå Gotland så åker jag och KM dit om några dagar alldeles ensamma utan barn, gissa vad jag ska göra då? Fast först ska jag till Järna och så en sväng till Tranås..

4 thoughts on “Fruntimmer och en galen katt

  1. Så snygga strumpor, och sjalen är bara så ljuvlig!

    Önskar er en riktigt härlig Gotlandsvistelse, med massor av vila och god mat och kanske renta av lite stickrelaterade aktiviteter emellanåt? Lite Gotlandsull kanske kan stå att finna?

    Ha det så jättegott!

    Kram

  2. Det känns faktiskt lite häftigt att du stickat strumpor i garn jag färgat! Snygga blev de, och jag hoppas verkligen att färgen sitter kvar genom tvättarna nu (den ska göra det, jag har följt konstens alla regler, men jag är lite rädd ändå).

    Sjalen ser himla mysig ut… Och katten himla busig ut 🙂

  3. Mysiga grejer du har stickat!
    Gotland, såå mysigt, hoppas ni får det härligt!
    Gotland är liksom fårens å ullens hemvist tycker jag……….

    Solhälsningar
    Evalinah

Kommentera

