Omaka par

Så här kan det bli när lusten styr stickningen:

IMG_3831

En av varje, en ny påbörjad strumpstickning innan den andra är färdigstickad.  Det gör inte mig någonting tvärtom, jag är glad och har roligt och får såsmåningom två par fina strumpor. Till vänster Kristina och till höger Jaywalker.

IMG_3832

Närbild på Kristina – Ulrika det är ett fint mönster som är roligt att sticka.

Glad blev jag också i går när jag såg att jag fått en utmärkelse från Samtal från min trädgård:

nalleaward

Tack!! Du får den förstås tillbaka. Enligt reglerna ska man skicka utmärkelsen vidare till elva personer men jag väljer att avstå från det denna gång. Ni är många som jag skulle vilja ge en nalle!

Som ni märker har jag överlevt mitt tandläkarbesök. Med lugnande medicin och bedövning överlevde jag två timmars ”behandling”. På tisdag är det dags för en andra omgång…

4 thoughts on “Omaka par

  1. Jättefina sockor. Härlig färg på Kristina. Blev ”mätt” på att sticka sockor förra året, så det dröjer nog innan jag börjar igen.

    Ser att du har fått samma award som jag. Det är så många jag vill skicka till, men många har redan fått från andra håll, så jag gör förmodligen som du.

    Ja, det är inte så ofta jag förekommer på bild, men ville visa mig i den fina koftan och KM lyckades fånga mig bra, tycker jag. Kram Metta

  2. Riktigt fina sockor!

    Och mycket bra gjort av dig att klara ut tandläkarbesöket. Har du klarat det så klarar du nästa, vettu.

  3. Så härliga sockar!

    Har tyvärr inte varit inne och läst några bloggar på länge, håller på att uppdatera mej om vad som hänt sen sist. Skönt att första pärsen hos tandläkaren är över, hoppas du snart är helt klar med eländet.

    Och så vacker Vera är!!!!

    Ha det så jättegott!

    Kram

Kommentera

