Snart blir det kallt – eller hur?

Jag har inte fått solsting, tror jag, men däremot har jag helt snöat in på att sticka strumpor nu när sommarvärmen kommit. Fast det började förra veckan när jag satt uppe i Idre och det var 4 grader varmt:

IMG_3818 IMG_3817

Ett par vanliga strumpor i Fabel till lille V, så pass populära att det blev gräl mellan lille V och hans storebror om vems de skulle bli när de var klara. Det blev lille V:s men jag ska förstås sticka ett par till storebror också.

När jag kom hem från Idre så fick jag ju mer strumpgarn och det var jag bara tvungen att börja sticka med på en gång:

IMG_3814 IMG_3816

Mönstret är Ulrikas ”Kristina” och garnet är Foscos egenfärgade Trekking pro natura – en perfekt kombination tycker jag själv.

Så lustigt det är det här med vad man stickar och när. Hela vintern och våren tyckte jag att jag skulle sticka strumpor att ha till mina fina kängor, men nähä lusten till det fanns inte då. Just nu kunde man ju tycka att jag skulle sticka något somrigt i bomull eller lin men nähä. Men kul har jag så då får det vara som det är.

5 thoughts on “Snart blir det kallt – eller hur?

  1. Vilka härliga sockor. Grönt är skönt och de röda i det mönstret var urläckra. Det är sååå kul att börja nya stickningar. Inte lika kul att avsluta de pågående.

    Ha en bra sommar!!!

  2. Hej vännen! Vilka härliga strumpor du gör. Snyggt med flätan! Jag kan också bli sån där som stickar fel saker till fel tid. Som alla muddar jag håller på med för tillfället *s*. Det bästa är att göra det man tycker är kul!! Som du kanske förstår blir det inget på lördag. Jag skulle sagt till för längesen, men har inte fått tummen ur. Mamma åker hem redan imorgon och själv åker jag till Rom tidigt söndagmorgon med en väninna från Norge. Därför blir det lite omöjligt… Men därmed inte sagt att det inte blir av. Vi får helt enkelt satsa på en utflykt i augusti tycker jag!!!! Stor kram och sticka på :).

  3. Åh, vilka fina strumpor! Jag stickar också gärna strumpor på sommaren. Jag misstänker att det har att göra med att det 1. går fort 2. man slipper ha något stort och varmt bylse i knät. Och då står man bra rustad inför hösten.

    Ha det bra.

  4. Vad roligt att du provar mitt mönster! Om du stöter på nåt knas eller nåt så där ”men HUR tänkte hon här?!” får du gärna säga till! 🙂

    Ljuvligt garn!!

Kommentera

