Håll fanan högt och målen levande

Jag har numera en fantastisk läkare på den företagshälsovård jag tillhör. Han lyssnar både på det jag säger och det jag inte säger, han har en otrolig förmåga att handskas med Förnedringskassan och han är den spindel i nätet som ser till att det händer saker på andra ställen inom sjukvården där det annars går trögt. I dag var jag där (igen) och när vi pratat en lång stund och han skrivit ett intyg till FK så sa han som avskedsord

– Håll fanan högt och målen levande!

Patetiska ord kan kanske tyckas men för mig var det välbehövliga ord att ta med sig. Det är väldigt svårt att  ha drömmar och mål att leva för/med när kroppen ”trilskas” och många i min familj behöver stöd mer än vad jag trodde var möjligt. Men det är ju nu det är så viktigt att jag har drömmar och att jag sätter upp mål för mig och vad jag vill. Det blir inte de mål som jag hade satt upp för några år sedan men andra…

Stickningen finns förstås alltid med och det börjar smyga sig in lite nya tankar och idéer. En del shoppande har det blivit i veckan:

img_0250 img_0251

Till vänster underbart garn och mönster från Anntorps väv. Garnet är en blandning av silke och merinoull, en för mig helt ny bladning som jag nog inte hade fastnat för tidigare. Till höger Symfonie woodtickor i mängd och mer garn i silkeblandning, allt ifrån Stäkets hantverk och design. Jag som aldrig skulle köpa dessa stickor har nu fallit pladask, tur att man alltid kan ändra sig. Både affärerna ”bjöd” förutom på en massa härligt garn på en härlig pratstund, det är lyxigt, och tänk båda dessa affärer ligger nära antingen där jag bor eller där jag jobbar…

Nu ska jag ägna resten av kvällen och morgondagen till att sticka och fundera mer på hur jag håller fanan högt och mina mål levande!

10 thoughts on “Håll fanan högt och målen levande

  1. Så skönt att du har en sån fantastisk doktor. Det betyder jättemycket att någon verkligen lyssnar och förstår. Kloka avskedsord som jag hoppas blir din ledtråd. Det är viktigt att man inte glömmer bort sig själv och vad man vill, när livet inte blir riktigt som önskat.

    Skönt att ha stickningen och att få unna sig litet härligt garn. Det sätter guldkant på tillvaron och det behöver du.
    Kram Metta

  2. Låter underbart att någon kan göra situationen lite lättare för dej!

    Mmmumsigt garn du köpt, ska bli väldigt kul att se det uppstickat. Blir nog ljuvligt. Och visst är Symfoni Wood stickorna och de lösa kablarna helt suveräna, retar mej bara på att de inte finns i mindre storlek än 3mm, hade velat ha 2,5. Men man kan inte få allt här i livet.

    Hoppas ni får en riktigt härlig helg!

    Kram

  3. Så underbart att du ”hittat” en sån bra ”spindel”doktor!!
    Och härliga garner ser det också ut som du hittat!

    Kram och ha en skön helg!

  4. Tack för din kommentar! Önskar dig också en trevlig helg! Jag började på sjalen igår och har lite problem med mönstret, men det löser sig säkert. Ska också ägna mig åt att plantera ut mina slingerkrasseplantor i balkonglådorna.
    Varm hälsning
    Gunilla

  5. Just nu har jag en kofta på mig som jag stickat i det underbara garnet du just köpt på Anntorpsväv.250 g gick det åt till en kofta till mig.Helt ljuvligt att arbeta med och naturligtvis stickade med stickor av det fabrikat du just inhandlat.Alltså:mycket kloka val du gjort.

Kommentera

