Biverkningar, handboll och inget stickcafé

Just nu består mitt liv mycket av biverkningar av cytostatikan jag äter:

*höga levervärden,

*illamående,

*matleda och

*kliande utslag.

Det är övergående jag vet det (speciellt det förstnämnda eftersom jag slutat med en annan medicin som också påverkar levern) men vissa dagar blir det lite väl kämpigt. I dag är en sådan dag, kanske för att jag inte orkade med något stickcafé hos Maria. Kanske för att lördagar är en dag som jag tycker att man ska äta gott och gärna ta en fika och mysa lite, mineralvatten, äpplen, hårt tunnbröd, yoghurt, hallon och lingon är inte så spännande i längden.

Jag satsade orken på att vara med när sonen spelade i en handbollsturnering istället. Det gick inte alls bra för sonens lag men han var duktig (förstås). Däremot blir jag fullkomligt tokig på vissa människor som inte alls förstår hur man coachar andra människor ändå envisas med att hålla på med det. Ledare får vanligen det lag de förtjänar.

Bilder blev det inga så ni får en bild på en av de krukor jag planterat istället:

img_0169

Nu ska jag sticka lite, det har inte blivit så mycket av det i veckan. Trevlig kväll!

10 thoughts on “Biverkningar, handboll och inget stickcafé

  1. Åh stackars dej! Hoppas du ska må bättre snart! Jag kunde inte heller gå på stickcaféet men det var av en mycket trevligare anledning. Har varit på visningsresa till Hooks herrgård utanför Jönköping. Vi åkte kl 15 på lördagen och kom tillbaka kl 17. Fick alltså sova där en natt och äta en god middag igår. På hemvägen tittade vi på Tändsticksmuséet i Jönköping.
    Stor kram

  2. Usch, det kan verkligen vara jobbigt med biverkningar. Jag har haft en del liknande preparat (Azatioprin och Remicade) men ändå klarat mig ganska bra när det gäller biverkningar från just dem, tappade rätt mycket hår och hade en del hudproblem men det kändes ändå hanterbart (jag fick desto värre biverkningar av andra mediciner istället). Det jag vill säga är egentligen att jag förstår att du har det jobbigt och jag hoppas att det snart blir bättre både när det gäller biverkningarna och att effekten av mediciner lindrar dina besvär ordentligt.

    Hoppas att resten av helgen blir bra och att du får lite helgmys ändå!

  3. Stackare, det är jobbigt med biverkningar. Jag äter själv samma medicin, tar 7 tab/vecka. Enda biverkan jag fått är att jag tappat/tappar ganska mycket hår. Har ätit medicinen i snart 10 år. Hoppas du snart blir kvitt biverkningarna.
    Ha det gott!

  4. Usch och fy vad trist! Jag gick igenom precis samma sak när jag började med Azatioprin. Mådde apilla MEN det gick över och jag är sååå mycket bättre i min sjukdom. Så håll ut! Det blir bättre!!

  5. Det är ingen brådska alls! Jag har ett helt nystan att sticka upp först, men det kommer inte att räcka till nästan två ärmar.
    Ta den tid du behöver!
    Tack för tycke om ugglorna, det blir ugglor!:-)

  6. Stackars du, det låter jobbigt. Jag hade det så i höstas o det enda positiva var att jag gick ner i vikt.
    Hoppas du snart blir bättre!!!

  7. Åh, skickar en tröstkram. Biverkningar är inte roliga. Hoppas att de går över för dig snabbt! Jag har själv haft tråkiga biverkningar och har på eget bevåg ”satt ut” den medicinen (ingen livsviktig). Nu återstår bara att förklara varför jag gjort det för läkaren (inte kul).

Kommentera

