Oväntat

Vi har tillbringat påskhelgen i Örebro, hos min pappa. Utan traditionell påskmat men med påskägg med massor av godis till barnen så lite ordning hade vi i alla fall. Jag har mest mått illa av cytostatikan därav frånvaron av påskmat.

I går åkte vi till Granhammar som vi gärna gör när vi är i Örebro men denna gång blev det om möjligt ännu trevligare än vanligt och oväntat. Karin och jag insåg att vi gått i samma skola på högstadiet och att vi hade samma uppfattning om den tiden och den skolan och jag ska inte säga mer om det. Men jag kan säga att jag lagt ned mycket kraft på att förtränga så mycket som möjligt från de åren. På något underligt sätt var det ändå befriande att träffa en snäll människa från ”då”, synd bara att vi inte träffades då, då hade nog mitt liv varit trevligare under de åren. Tack vare eller ändå så hade vi mycket att prata om och jag hade gärna stannat kvar hela eftermiddagen och pratat om allt möjligt.  Nu blev det som sagt en lång härlig pratstund och förstås lite handlat; garn, ett lammskinn, kalvdans, ost, lammkött mm.

img_0181 img_01861 img_01822

Det är lammskinnet som ligger på den röda stolen  på den högra bilden och garnhärvan där som är min (inte alla härvor i mitten eller alla skinn på bordet – tyvärr). Med hem följde också en härva Norogarn.

Tack Karin för en härlig stund!! Jag kommer garanterat tillbaka, gärna på ett stickcafé eller bara ändå.

Nu är vi hemma igen och det är dags för mig att börja jobba pyttelite i veckan, fast inte förrän på onsdag. Jag både ser fram emot det och bävar lite, bara inkorgen i mejlen…

5 thoughts on “Oväntat

  1. Snyggt skinn. Jag köpte ett liknande på Skansens julmarknad som nu pryder min soffa. Katten gillar att ligga på det. Kalvdans är jättegott. Roligt att höra att du hade en lyckad helg trots att du inte kunde njuta av maten. Hoppas du ska orka med jobbet i nästa vecka! Själv hade jag också en mysig helg, med båtslipning, läsning och stickning. Blev klar med sjalen och ett mycket gammalt UFO som jag blev jättenöjd med. Hade oroat mig för den virkade kanten, men den blev bra även om jag inte är säker på att jag gjorde rätt enligt mönstret.
    Kram
    Gunilla

  2. Än är det inte onsdag, så njut av friheten ett tag till! När det väl blir onsdag, så ta en sak i taget, stressa inte upp dig! (Lättare sagt än gjort…)
    Jättemysigt skinn och garn!
    KRAM ❤

  3. Hejsan!
    Tack för i går! så kul att träffa dig/er.
    Jag har precis kommit in efter att ha haft stickcafe,vi hade trevligt med det hade varit ännu roligare om du hade varit med ,hoppas att det kan bli en annan gång.
    Nästa gång du skall mot Örebro kan du väl höra av dig så kanske vi kan ses en stund om du har tid.
    Ha det bra och tack för en trevlig pratstund,/hälsningar karin

  4. Jag började lite grann på min arbetsträning i tisdags, så i dag var 4. dagen. Jag anstränger mig inte ett dugg, fast det är jobbigt emellanåt att hålla sig i skinnet, men jag har raderat 4787 mejl ifrån min inkorg i torsdags med några knapptryck, så radera du också och börja om från scratch! Det är nog det bästa som du kan göra.

    Men det är nervöst, speciellt när man har en deadline enligt den nya lagen, att jag ska tillbaka och arbeta 100% till 1/7, men jag tar det väldigt piano, annars är jag snart där igen, där jag inte vill vara. Lycka till i morgon!

  5. Du verkar ha haft en trevlig helg, även om det av förståeliga skäl inte blev någon påskmat.

    Har nu länkat upp mig till Ateljé Norrgården och förstår varför det tillhör dina favoritställen. Kan bara njuta av garnet som kom därifrån.

    Ska tänka på dig i morgon och hoppas att det går bra med jobbet även om det är pyttelitet. Ta det bara försiktigt.

    Kram

Kommentera

