Goda råd

Det är otroligt så många goda råd jag har fått av er i mitt förra inlägg. Jag njuter av att läsa dem och den omtanke jag känner i dem. Några av dem har jag använt mig av redan och andra kommer jag att göra snart. Eftersom jag lyder min läkares råd (var kanske mer än order) att inte jobba alls har jag gott om tid att njuta av både det ena och andra.

Jag har i dag till exempel fikat med en god vän:

img_0135

Nu glömde jag att fota Pia men fotade grisen som vi beundrade på Ulriksdal. Hur som så fikade vi gott ute i solen, premiär för i år, tittade och mitt fall köpte vackra blommor, promenerade en sväng och så pratade vi en massa. Ett garanterat bra sätt att må bättre.

I dag har jag också som någon föreslog gått ut i trädgården och pysslat lite. Det är mysigt men jag har svårt att hålla mig till lagom i trädgården – måste träna på det. Årets första fjäril lyckades jag fånga:

img_0144

I går var jag på Syfestivalen med dottern, det var trevligt och göra något med henne men Syfestivalen är inte så kul tycker jag. Trevligast var att träffa Kicki på Huskroken och Jenny på Nea Nobelle men nästa gång åker jag till deras ”affärer” istället.

Börja på en ny stickning var ett annat förslag som jag fick och klappa garn en annan, jag har gjort båda två flitigt de senaste dagarna.

img_0132 img_0131

Det till vänster är min första större flätstickning (som jag längtat efter att påbörja i snart ett år) och det till höger är en del av min samling av garner från Huskroken som jag klappat extra mycket.

Mycket men lagom mycket må brasaker har jag gjort de senaste dagarna och framförallt försöker jag att tänka mer på det som får mig att må bra än det som inte får mig att må bra. Det går olika bra förstås men jag övar vidare.

Trevlig lördagkväll allihopa!

5 thoughts on “Goda råd

  1. Det är bra att du tränar på att göra ingenting … svårare än man kan tro.
    Har passat barnbarnet idag han är 3 månader nu och skrattar med hela ansiktet, lyser upp och gör oss så lyckliga.
    Jag orkade inte utan var tvungen att sova en stund när han somnade .. vilken tur att han blev trött ett tag. Fem timmar är för mycket för mig men maken var ju hemma och tog även han hand om Tim.
    Nu börjar Robinson igen så jag hastar till tv:n.
    Kram

  2. Du är en läraktig elev du, som lyssnar på råd (order) från både läkare och vänner! 🙂
    Jag sörjer inte att jag missade Syfestivalen. Jag satt nämligen utan för min älskade husvagn och solade och stickade hela eftermiddan! (Läs: la grunden till årets stickbränna; du vet kritvit under hakan och med vita trianglar i ärmvecken…)
    KRAM! /Sofia

  3. Hej! Jag fick precis tips om en sajt som hjälper till att driva överklaganden mot Försäkringskassan. Adressen är dinwebjurist.se. Om du får rätt, men bara då, kostar det en liten del av vad du vinner.

Kommentera

