Hemma igen

Så är jag och resten av familjen hemma igen, tänk att en veckas semester kan gå så fort. Jag skulle gärna ha stannat kvar ett tag till. Varför?

  • För att livet är väldigt behagligt när dagens stora utmaning är att fundera på vad man ska äta och möjligen vilka backar/skidspår man ska hålla till i.
  • För att man efter att ha åkt en massa skidor med gott samvete kan fika varje dag kanske till och med två gånger och jag gillar fika.
  • För att man sover så himla gott efter att ha rört en massa på sig (bara KM som snarkar ligger i ett annat rum).
  • För att tempot i livet dras ned till en väldigt behaglig nivå efter ett par dagar, läsa tidningen blir inte så viktigt och konstigt nog inte att kolla bloggar heller. Helt oviktigt är det att vara någon annanstans en här och nu.
  • För att jag fick en massa tid till att sticka. När jag har semester finns absolut inga måsten i stickandet så flera nya påbörjades.

Om ni fortfarande undrar varför jag vill stanna ett tag till:

img_00371 img_0064 img_0045

Men nu är vi som sagt hemma och vardagen tar vid igen med matsedelsskrivande, storhandlingar, tvättande, läxläsningar, val av skola för lille V, städande, jobbande och ny medicinsk behandling för min del. Drömma och planera för sommarens semester kan jag ju alltid förgylla kvällarna med. Fjällen kommer att finnas nära även då…

8 thoughts on “Hemma igen

  1. Så härligt ni har haft…..Jag förstår att du/ni ville stanna längre. Hoppas att du har fått nya krafter till att ta itu med vardagen.
    Kram
    Eva i Lund

  2. Åh vad härligt ner ser ut att ha haft det. Underbart att höra :).

    Fast jag saknade dig på stickcafét hos Maria igår!

    Kram Linda

  3. Låter fantastiskt härligt, hoppas tiden räckte till för att ladda batterierna för hela långa våren.

    Hoppas vardagen blir så bra den kan!

    Kram

  4. Nu blev jag glad av att läsa om er resa, så skönt att ni alla fick komma bort ett tag och slippa allt det där vanliga.
    Jag är mest trött nu och orkar inte skriva så mycket i andras bloggar bara så att du vet.
    Kram

  5. Så härligt att ni haft det härligt! Välkommen hem igen. Jag träffar gärna dig för en liten prat och stickstund på något trevligt kafé. I helgen är jag borta så vi kan väl höras nästa vecka. Kram!

  6. Det låter så trevligt, längtar nästan lite till fjällen för att bara få göra ingenting, fika och sticka i soffan. Vi brukade åka till Lofsdalen tidigare, lugnt och skönt, innan vi upptäckte värmen österut. Men nu har vi inte varit i väg sedan jag blev utbränd, finns på något sätt ingen energi.

Kommentera

