rosa småvarmt och stickcafé

I går var det treårskalas hos Maria – trevligt, trångt och tårta sammanfattar kalaset bra. Jag hade en superhärlig eftermiddag – tack Maria!

img_34861 Fler och mycket bättre bilder finns hos Maria.

Efter det orkade jag ta mig igenom hela stryktvättshögen och det känns så skönt inför veckan. Orkade titta på Melodifestivalen gjorde jag däremot inte.

Lite har blivit färdigt i veckan och dessutom varit i flitig användning varje dag:

img_3489 img_3491 img_3494

Enklaste enkla, vantar stickade i två trådar alpacka slätstickning hela vägen, det enda som krävde lite tankemöda var hålkanten när jag skulle sticka fast den. Men att stoppa händerna i dessa är så mjukt och gosigt att jag kan vänta med våren ett tag till. Passar perfekt gör de till mössan jag stickade och visade förra veckan, en halsduk i rosa har jag också så nu kan jag känna mig riktigt fin på väg till jobbet.

9 thoughts on “rosa småvarmt och stickcafé

  1. Har du sett bilden på mig hos Maria? Det måste varit något riktigt kul du så just då ;-). Tack för en mycket trevlig stickstund. Hoppas det inte dröjer länge till nästa! Kram!!

  2. Ja det var jättetrevligt men nästa gång får jag se till att få möjlighet att prata lite med dig också. Ikväll blev jag klar med halsduken. den blev jättefin och underbart mjuk.

  3. Jag önskar att jag var där! Men det kanske blir ett besök i Sthlm såsmåningom. Vantarna är jätteläckra. verkar vara lagom vårvintervantar.
    Kram
    Eva i Lund

  4. Vad mycket det gör för ”känna-sig-fin”-känslan att ha matchande assesoarer (stavas hur?)!

    Ser på bilderna och avundas er att ni fick gå på kalas…
    Så är det när man bor i ”fel” stad. Men det vankas kalas här snart ändå (undertecknad fyller år i mars).
    Kramelikram!

  5. Du skriver enklaste enkla vantar, du , det kan vara de som är de gosigaste och vackraste…

    Det är betraktarens ögon som ska döma och jag tycker de ser härliga ut och jag vet att garnet är mjukt och härligt, fin färg och så var det fina kanter…

    De orden var enklaste enkla att säga från en betrakterska som tyckte de var väldigt fina/Kram

Kommentera

