Bytt,bytt kommer aldrig igen

Innan jag åkte hem från pappas sjuttioårsfirande hann jag springa in på en av Örebros bättre garnaffärer (Trend tyg & garn som har snäppt upp sig )och byta de fem Drops alpackanytan som pappa köpte till mig innan jul mot fem nystan Rowan Tapestry. Jag är inte speciellt förtjust i Drops alpacka så jag är väldigt glad över att jag fick byta till dessa guldklimpar:

img_3424 En hemsk blixtbild som dessutom är på fel håll. Men i verkligheten är färgerna så fina och färgbadet heter Rainbow, bara det säger en del. Och helt plötsligt verkar jag vara på väg ett bli förtjust i rowangarner, andra inköpet på en månad och dessutom har jag fingrat på fler nystan än så. Undrar hur detta har gått till? Jag som var rätt skeptisk innan… Jag har ingen aning om vad det ska bli men troligtvis en kofta fast då behöver jag ju lite fler nystan.

Annars har vardagen rivstartat från 70-års fest ena dagen till skolstart nästa. Lille V har fått en resurs faktiskt och om jag inte hade blivit så cynisk av det som hänt de senaste åren så skulle jag jubla högt, nu avvaktar jag och förväntar mig att det ska vara något lurt någonstans. I väntan på det så försöker jag hinna jobba lite på halvtid, peppa dottern till att stå ut i skolan, gå på en massa fler läkarbesök mm. Sedvanligt januaristök med andra ord.

4 thoughts on “Bytt,bytt kommer aldrig igen

  1. Hej på dej
    Vilka härliga nystan.

    Skönt om de börjar klarna i skolan , de behöver ju inte vara nått lurt med de, försök njuta av att de kanske kommer att fungera =)

    Må så gott .
    Eva

  2. Vilka ljuvliga färger på nystanen! Ser verkligen fram emot att få skåda dem i uppstickat skick.

    Hoppas innerligt att det kommer att fungera med den nya resursen i skolan för lille V, och att din dotter får ett lugnt och fint år också.

    Ha det så jättegott!

    Kram

  3. Tapestrygarnet är jättemysigt, jag har stickat en liten sjal av det i grå toner. Härligt att sticka med. Ha det så gott och kram.

  4. Tycker garnet ser fint ut fast du har gjort som jag brukar göra sätta in bilderna på fel håll. Visst är det svårt att få rätt färger på garnet när man fotar, skickade ett par raggisar till en av bloggvännerna som hon fotade, de såg för fula ut för att färgen blev så fel.
    Jaha vardag igen och vet du det är rätt skönt med vardag, då får man bättre ordning på saker och ting.
    Kram på dig hoppas allt går bra med läkarbesöken.

Kommentera

