Vilse

Jag har gått vilse.

Vilse bland bokstäverna.

Vart jag än tittar så är det bokstäver

och fler bokstäver

som hindrar mig att se klart

som hindrar mig att tänka klokt

som hindrar mig att känna rätt

När jag ser på mina kära så ser jag inte dem utan bara

ADD

add

AdD

aDD

När jag pratar eller grälar eller skriver

så gör jag det till ADD- diagnosen

och inte till min älskade.

Jag vet inte alls hur jag ska hitta ut ur

bostavsdjungeln.

Men jag vet att jag vill hitta

inte tillbaka men

till det som en gång gjorde att jag blev kär

kär i den virvelvind som drog in i mitt liv med kraft en gång

och

kärleken till det  lilla barnet som jag fött

Dom finns ju här men jag hittar inte ändå inte dit.

 

5 thoughts on “Vilse

  1. Dina ord tar verkligen tag i mig och jag tänker ohh lilla mammahjärtat, jag förstår och du ibland är det så där med kärleken. Den går upp och ner i olika dalgångar, det bästa brukar vara att bida sin tid. Inte ha för bråttom utan ge det tid och sen sätta dig ner med din älskade och prata. Kan ni inte prata kan ni ta ett varsitt papper och skriva ner det som ni båda vill förändra i ert förhållande. Sen byter man papper och funderar över vad man själv kan förändra av det som den andra önskade.
    Med utgång från dessa rader pratar man sen en lugn kväll utan barn som stör, en god middag lite ljus och så kastar man sig in i samtalet.
    Allt för många har så brått när det gungar, det ska man inte ha utan låta det ta lite tid. Allt här i livet går ju i cyklar det gör även äktenskapet, så rätt vad det är mår man bättre och ser på den andre med nya ögon.
    Önskar dig massor av lycka till med det ni båda har framför er.

    Kram

  2. Vad starkt och samtidigt så fint skrivet! Känner så med dig. Kan aldrig förstå hur du har det. Men jag kan förstå känslan av att vara vilse. Så mycket frustration, där man egentligen borde känna sig som tryggast. Och man frågar sig Varför?! Hur?!

    Stor kram till dig!

Kommentera

