Stickfrossa

Jag har fått Stickfrossa i dag:

img_33861

Lille V ringde i dag till mig när jag var på jobbet och sa att det fanns ett paket till mig hemma, och jag gissade att det var beställningen från Garnhärvan, det var det också. Så nu har jag ”stickfrossa,” jag vill bara ägna mig åt mina nyinköpta mönster och garner och sticka muddar, axelvärmare och mössor och inte alls läsa läxor med lilleV, ta hand om disken, baka kakor till någon fånig försäljning för att samla ihop pengar till indrottsklubben eller något annat måste. Att göra färdigt något påbörjat stickprojekt är inte heller att tänka på. 

Så nu går jag och stänger in mig någonstans och stickar – stackars den som stör ;=)

6 thoughts on “Stickfrossa

  1. Hej!
    Jag trillade in på din blogg 🙂
    Jag känner igen det där med stickfrossa. Man är nästan som en riktig missbrukare.. haha..
    Trevlig stickkväll

  2. Jag har precis lagt min ena socka med flätor i en låda jag tycker den är fuuuul. Tog fram mitt nya plommonfärgade tunna ullgarn, har satt igång men en sjal i stället.
    Jag är lite surrig i skallen, måste ha något som är enkelt att göra.
    Kram

  3. Hej Boel. Ett litet meddelande från Oslo kommer hær :).
    Vad fint med Annas grejer, førstår att du vill gøra dem. Det vill jag med! Hoppas du får några mysstunder och att familjen håller sig undan!! Kram Linda

  4. Så kul att du gillar grejerna! Har just gjort en röd axelvärmare och den ska jag inviga imorgon. Den går fort att göra, det är härligt!

Kommentera

