Garn, garn och mera garn och så lite tyg

Den senaste tiden har min garnsamling utökats betydligt och jag tycker det känns så bra så. De är vackra och inspirerande, en del klappar jag på och andra stickar jag av – mysigt båda två. För att ta det baklänges så låg det ett tjockt kuvert från Finland på köksbordet när jag kom hem från Syfestivalen i går.

img_3336 img_33371

Mitt paket från Garn & Te bytet från Mia. Så mitt i prick, rosa garn och ekologiskt Mate thé (som är extra dundernyttigt) och en peppande varvräknare. Garnet är från ett finländskt företag vilket känns extra kul. Tack snälla Mia för ditt trevliga paket, du har verkligen hittat sådant som jag gillar.

Innan jag kom hem och öppnade paketet så var jag som så många andra på Syfestivalen i Kista. Vet inte om jag tycker att flytten från Sollentuna blivit det lyft som mässan behöver. Uställarna i år var bättre än vanligt men lokalen och vägen dig nä inget vidare. Men med så många trevliga utställare så blev det en hel del shoppat ändå:

img_3326 img_3330 img_3334 img_33351

Längst upp till vänster ett sockgarn från Garnhärvan. Detta var jag tvungen att börja sticka på, på en gång och jag kommer definitivt att sticka mer i detta garn, fina färger och härlig kvalité. Därefter kommer garnerna som jag blev alldeles förälskad i när jag hittade dem – från Huskroken (förstås). Kameran gör dem ingen rättvisa alls men bara namnet ”hösthallon” gör i alla fall mig lycklig. Så en härva från Färgkraft och till sist tyger från en härlig affär där jag kunde ha handlat så mycket mera. Nu ska här börjas sy igen (något som jag gjorde mycket förr).

Så nu har jag mycket att njuta av!

Annonser

2 thoughts on “Garn, garn och mera garn och så lite tyg

  1. Hejsan!
    Vad roligt att paketet kommit fram och att innehållet var till belåtenhet =) Alpackagarnet var tydligen rätt nytt i sortimentet deras och jag tyckte att det kändes trevligare i kvaliteten än drops som jag tidigare använt mig av. Borde själv köpa mig nåt nystan och prova sticka! Sköt om dig och drick mycket te!
    H: Mia

  2. Så roligt att se dig igen, om än lite för kort stund! Gepardgarnet är ju jättefint. Jag är jätteglad för mitt också. Och härvan från färgkraft – åhhh… För att inte snacka om Huskrokens – men det vet du ju redan – suck vad härligt! Alldeles strax ska jag blogga om mina inköp också. Vi ses hos Maria på lördag – längtar redan =).
    Kram Linda