En lång och en kort

När man som jag har problem med lederna och speciellt i händerna så är det bra med muddar. Läkaren jag träffade på Vidarkliniken pratade faktiskt om hur fantastiskt ull var, den första läkaren jag träffat som gjort det. Två muddar har jag gjort färdigt i veckan, ett par i ull och ett par i mjölk:

De små svarta är gjorda av mjölk, ett material som blir så mjukt och lent. Lite delar sig garnet men annars är det trevligt att sticka i.

 

Svårt att fotografera svart denna dag när det är så mulet, men jag hoppas att de fina flätorna syns. Mönstret heter Anna Catharina och kommer från boken Pulsvärmare – en informationsbok.

De randiga är egentligen inga muddar utan kallas lösarmar, tuffa är de hur som helst:

 

Garnet är Colinettes Jitterbug och mönstret kommer från Ninas nya bok Sticka accessoarer. Garnet är hur härligt som helst att sticka i och att varva två nyanser var så spännande och blev så snyggt tycker jag. Varma och sköna är de också, lite ovant att ha muddar som går så högt upp på armen men som sagt skönt.

Nu kan jag börja på något nytt, kanske ett par muddar till?

3 thoughts on “En lång och en kort

  1. Jag har knävärmare i kamelhår som jag har köpt för länge sedan när jag hade mycket ont i knäna. De där knävärmarna har jag har även runt handlederna man kan sätta dem ovanpå tröjan så håller de sig kvar.
    Ull är bra till mycket, fina muddar har du stickat.

    Kram

Kommentera

