TV-tips och utmaning

Apropå mitt inlägg om anpassad studiegång så måste jag tipsa om ett TV-program, Skolfront, som handlar om hur friskolor bryter mot lagen när de inte tar emot funktionshindrade barn. Jag så programmet i går och grät. Samtidigt så tycker jag att de även borde granska hur funktionshindrade barn i de kommunala skolorna behandlas även om de tas emot så är min övertygelse att de inte får de resurser de har laglig rätt till. En sammanfattning av programmet hittar du här http://playrapport.se/video/1289104#.

Jag har blvit utmanad av Marie och ska berätta sju saker om mig själv:

1. Jag har bara ett rött garnnystan i min garnsamling och vill gärna ha fler (fast inte tomterött eller korall utan mer hallonrött).

2. Jag önskar att jag kunde ha högklackat utan att få ont i mina leder.

3. Jag är ganska långsint.

4. Jag älskar choklad med nötter i.

5. Just nu skulle jag gärna vilja vara i en stuga på Gotland, nära havet med öppen spis.

6. Jag tittar alldeles för mycket på TV, mer än jag vill.

7. Jag skulle gärna vilja forska i historia om kvinnor.

Nu ska jag egentligen lämna utmaningen vidare men det struntar jag i, anta gärna utmaningen om du vill.

One thought on “TV-tips och utmaning

  1. Mina föräldrar sa att jag skulle bli fyrkantig i ansiktet av allt tv tittande under uppväxten. Jag tittar också mycket på tv och trivs med det.
    Högklackat hoppar jag över, det fanns en tid för det men nu är det fotriktigt som gäller… känner mig som en torrboll men så är det.
    Rött garn .. var tvungen att gå och kika, har inte heller jag i skåpet, möjligen en liten rest långt in. Men rosa garn har jag så att jag kan drunkna.
    Kram

Kommentera

