Ynklig Saltflinga stickar färdigt

Det är synd om mig –  tycker jag i alla fall. Jag som är så vansinnigt rädd för tandläkare (jag vägrar kalla det för tandvårdsrädsla för det är tandläkare och tandhygienister som framkallar min rädsla) har hål i en visdomstand som nu dessutom är ordentligt inflammerad. Hela förra veckan gjorde det ont och i helgen än mer ont men jag har envist försökt negligera det onda och intalat mig att det ska gå över. Men i morse efter en eländesnatt så gick det bara inte längre utan med darriga ben tog jag mig till tandläkaren och det blir en kur med penicillin och på fredag ska tanden bort. Dyrt är det också att ha trasiga tänder 330 kronor i dag för sisådär 7 minuers jobb och 1850 kronor på fredag.

Det enda goda med detta tandelände är att jag inte orkat så mycket annat än att sticka (och knappt det) så nu är jag färdig mer sjalen som jag började på i juni:

 

Den behöver en hel del blockning men kommer efter det att bli riktigt fin tror jag. Mönstret är Marias och garnet är Malabrigo Lace men mer info kommer när blockningen är klar.

Nu ska jag ladda för en kväll i soffan med en massa TV-tittande och lite stickande dessvärre kommer jag nog att gnälla en del också för det gör ont.

6 thoughts on “Ynklig Saltflinga stickar färdigt

  1. Hu så gräsligt, du har min hela sympati och förståelse! Tandläkare är bland det mest skräckframkallande som finns, inte tu tal om saken. Och att sen betala dyrt för eländet, det är fullständigt absurt! Sänder dej mitt varmaste deltagande, och är jättelycklig över att inte själv befinna mej i din situation, självisk som jag är 😦

    Sjalen är fantastisk, mönstret blir underbart och färgen är bara så ljuvlig!

    Kram

  2. Även jag var jätterädd för tandläkaren förr, sövde till och med ner mig en gång och fick allt gjort på en gång som ung. Men med åren och en bra tandläkare som gjorde allt rätt har jag inga problem längre men jag är överkänsligt för att ha saker i käften, ulkar och mår lätt illa fast jag aldrig har kräkts på någon.
    Tänk så skönt när du har fått dra ut det onda.. håller tummarna för dig.
    Nu har jag satt in bild på sjal och påbörjad socka.
    Kram

  3. Stackars dig, jag verkligen lider (dubbelt) med dig: jag vet ju hur ont infammationer/infektioner i tänderna tar och jag ä ju dessutom minst lika rädd för tandis som dig. Hoppas att antibiotikan börjar ta snart, så du slipper ha ont.

    Du får tänka framåt: ett, tu, tre så är det tiden efter utdragningen och då är det överstökat.

    Jättefin sjal och Malabrigo lace som är så ljuvligt 🙂

  4. Blä för tandont och BLÄBLÄ för det nya systemet som gör det hutlöst dyrt att gå till tandläkaren.
    Men en väldigt vacker sjal du åstadkommer trots värken…
    Lycka till på fredag!

  5. Ömke dej!
    men du skall vet att du inte är ensam (om det känns bättre då) jag har världens tandläkarSKRÄCK ock är lika rädd oavsett om det är undersökning eller annat på G. Har dessutom kanylskräck så det blir ABSOLUT inte bedövning eller sövning…kör med primalskrik…Stackars min tandläkare. Han är verkligen jätterar och stått ut med mej nästan lika länge som han varit tandläkare (och vi är jämngamla)!

Kommentera

