Man kan ju alltid shoppa lite

Det blir inte så mycket stickat just nu – tyvärr. Jag längtar efter att bli färdig med något men är mest trött och skjuter upp det sista som fattas för att något av alla projekt ska bli klara. Men shoppa kan man ju alltid göra. Uppe i Dalarna köpte jag denna härliga väska:

 

Den är gjord av gamla kaffepåsar, som viks och sedan flätas och sedan blir det så otroligt läckert och dessutom miljövänligt.  Min dotter köpte en i brunt, vitt och guld. Är någon sugen på en läcker väska så förmedlar jag gärna kontakten.

Lite garninköp piggar alltid upp. I går var jag förbi Nysta för att spana in de nya böckerna – jag gillar båda, tyvärr så är det dåligt med småbarn i min närhet just nu så jag nöjde mig med accessoarer – å den kan jag njuta av länge.

Lite Colinettegarn fick också följa med hem och det kommer såsmåningom att bli något från boken av det.

5 thoughts on “Man kan ju alltid shoppa lite

  1. Tänk så mycket fantasi det ska till för att komma på att göra en väska av sånt?
    Kul med Colinette jag fick hem en rosa härva för några veckor sedan JitterBug… vi gillar rosa du och jag. Vad tror du passar ett sånt garn?
    Jag är på slutet av en sjal nu kämpar på med volangen som aldrig verkar ta slut.
    Fick garn idag igen från Kaki i Åre, jag ska sticka en mössa av ett garn som heter Milano, st nr 10 ett enkelt mönster. Köpte både ett rosa… så klart och ett naturvitt garn. Får väl försöka ta foto när något blir klart.
    Kram

  2. Vilken fin väska och vilket hrligt garnköp.

    Vad tråkigt med din svärfar och de andra föräldrarna. Det är jobbigt att förlora så många på så kort tid.

    Ha en trevlig helg.

  3. Fin väska vill gärna få tag i en beskrivning hur man flätar ihop dessa kaffepåsar finns det nån här på bloggen som vet ?

Kommentera

