Tack, tårta och tandläkare

Tack alla ni som kommenterade mitt förra inlägg och ni som grattade på Ravelry. Det värmde och jag önskar att ni hade varit här i onsdags så jag hade kunnat bjuda er allihopa på tårta. Och inte vilken tårta som helst hade ni fått då utan den som finns på bilden till vänster som min dotter bakade till mig. Som mamma blir man dvs jag alldeles rörd och lite tårögd när man får en hjärtformad tårta av sitt barn. Supergod var den dessutom. Lite hjälp fick hon i ärlighetens namn av äldsta lillebror som fick plocka björnbären (och av sin pojkvän).

Dagen efter tårtätandet var det dags för mig att besöka tandläkaren, ja inte pga tårtan, något som jag inte gjort på tio år. Jag har tandläkarskräck nej jag är fruktansvärt tandvårdsrädd som det mer korrekt ska kallas. För mig är det strunt samma vad det kallas det finns inget (nästan) som är värre än detta och det är faktiskt tandläkaren och tandhygienisten som framkallar min rädsla. Till min stora förvåning överlevde jag men det var fruktansvärt hemskt och då gjorde vi inget annat än att tandläkaren tittade i munnen och sa en massa obegripligt och så röntgades det men inte med film i munnen utan någon annan variant. Två hål har jag och en visdomstand måste bort och jag ryser vid bara tanken. Men jag ska nu gå något KBT-program för ”tandvårdrädda” och efter det kommer det förstås att gå jättebra alltihopa – eller inte för jag är skeptisk och rädd men lustgas ska jag tydligen få och även lite tygre grejor när visdomstanden ska bort. Hur som helst skitdyrt är det.

I dag har jag firat min modighet hos tandläkren med ett besök på Yll & Tyll men mer om det en annan dag.

7 thoughts on “Tack, tårta och tandläkare

  1. Åh, vilken fin tårta. Var den hälften så god som den såg ut, måste den ha varit supersmarrig!

    Huu, med tandläkare. Jag är också räddare än räddast. Jag vägrar tom. att droga ner mig. Fast jag har dragit en visdomstand (fick hybris för ett par år sedan och trodde att jag klarade av det). Det tog inte direkt ont (jag har hög smärttröskel) men upplevelsen var horribel (det knakade inne i huvudet). Jag höll på att svimma och fick stanna kvar tills blodet återvänt till huvudet, innan tandis släppte hem mig…

  2. Grattis GraTTIS GRATTIS!

    Vilken härlig tårta riktigt hjärteröd och björnbärnen, : ), vilken tur du har som har så söta barn.

    Tandläkarprogrammet skulle jag också behöva gå men min tandläkare brukar vara så söt och torka mina tårar eftersom de trillar.

    Kram

  3. Grattis så jättemycket i efterskott!!
    Jag vill gärna träffas och sticka i nästa vecka. Jag har barnen då, men det är ju bara på kvällarna!
    Stor kram!

  4. Grattis i efterskott från mej också! Den tårtan ser läcker ut, det vattnas i munnen bara av att se bilden på den!

    Jag har blivit rysligt efter med bloggläsande den sista tiden, försöker nu komma ifatt och uppdatera mej om vad som hänt ute i bloggvärlden hos mina cybervänner.

    Kram!

Kommentera

