Den fula ankungen eller årets 11:e FO

  

Mönster: Danskt mönster inköpt på Strikk.

Garn: ett franskt alpackagarn som jag inte kan komma på vad det heter. Inköpt på Strikk och trevligt att sticka med.

Stickor: rundsticka 4.

Bäst med denna stickning: Att det överhuvudtaget blev en färdig sjal. När jag maskade av sjalen så blev jag något chockad och mycket besviken, det var en mycket smal men lång sjal som visade sig inte en ganska kort med bred som jag tänkt mig. Den åkte därför in i ett mörkt hörn av stickkorgen hela sommaren. Men efter att jag varit i Göteborg och köpt garn till udden så fick sjalen en chans till, om det gick att ändra formen radikalt med blockning så fick den komma fram ur mörkret och det gick!! Den fula ankungen visade sig precis som i sagan vara vacker.

Sämst med denna stickning: Inköpet av garnnystanet till udden, ibland blir man väldigt trevligt bemött på Strikk medan man andra gånger blir väldigt snorkigt behandlad. Synd att man inte vet vilket innan man går dit.

3 thoughts on “Den fula ankungen eller årets 11:e FO

Kommentera

