Pladder

Egentligen har jag inget speciellt att skriva om men jag drabbades av akut bloggabstinens. Så därför så kan jag berätta att jag i dag har varit gift i precis ett år, att KM fyller år idag , att jag bara har en vecka kvar till semestern och att jag och KM ska gå ut och äta bara vi två i kväll. Jag kan också berätta att det har varit en jättestressig vecka på jobbet, att jag cyklat fram och tillbaka till jobbet fyra dagar (drygt tre mil varje dag) denna vecka och i morgon åker vi till Norrtälje och sedan till Arholma där vi ska sova över.

Jag har stickat en hel del denna vecka kan jag också berätta men det är egentligen inte mycket att visa på bild men jag gör det ändå:

Det blåa är en sjal som heter Vera (från Marias garn) i Malabrigo lace, jag är ungeför halvvägs tror jag för jag har gjort av med hälften av det garn som det sägs att det ska gå åt i beskrivningen. Under det blå ligger min blivande runtröja där jag äntligen har nått upp till där runorna ska stickas.

Jag har också bestämt mig för, tack vare era kloka kommentarer, att låta mina rosa sockar vara som de är. De är faktiskt tillräckligt fina som de är.

Till sist kan jag säga, som ni säkert märkt på inlägget, att jag är rysligt trött och därmed tramsig.

Trevlig Helg!

6 thoughts on “Pladder

  1. Det kommer att bli en supersnygg sjal! Och Malabrigo lace som är sååå mjukt.

    Vad hurtigt med så mycket cyklande. Och grattis på brölloppsdagen.

    Ha en trevlig helg.

  2. Grattis! Hoppas ni haft en urtrevlig bröllopsdag!

    Sjalen blir jättefin, ser fram emot en färdigbild så småningom.

    Ha en riktigt go´semester!

Kommentera

