Årets 9:e FO eller?

Det känns som evigheter sedan jag fick något färdigt men i går kväll så:

  

Mönster: Wawing lace socks från Favorite socks.

Garn: Lornas lace Shepard sock färg Old Rose (inköpt hos Garnkorgen).

Stickor: strumpstickor korta 2,5.

Bäst med denna stickning: Mönstret – det kändes när jag väl lärt mig mönstret som ett väldigt harmoniskt mönster. Garnet – det är ett lyxigt garn och det märks både när man stickar och när man har det på sig.

Sämst med denna stickning: Den först stickade sockan är lösare stickad än den andra, vilket förstås gör den lite större på alla håll och det irriterar mig. Hemmfronten säger att det inte syns och att det inte spelar någon roll. Vad tycker ni?? Det känns som ett mindre problem i dag än igår men jag vet hur jag är med saker jag gjort som jag inte helt och fullt gillar – de blir liggande. Hur ska jag göra?? Repa upp, vänja mig eller…

7 thoughts on “Årets 9:e FO eller?

  1. Du vänjer dej garanterat! Och den kanske drar ihop sej lite när den tvättats ett par gånger om du inte sträcker ut den? Jättefina är de i alla fall och inget syns på bilden som antyder någon skillnad.

    Ha det så jättegott!

  2. Åh, så fina. Jag tror att den lite mindre kommer att töja ut sig lite och den större inte, så jag skulle inte riva upp. Annars tror jag att du vänjer dig.

    Ps. Kolla efter tornfalkar inte ugglor vid Riddarholmskyrkan 🙂 Vi var där går, alla 5 (2 vuxna och 3 ungar) satt och skrek högst upp i tornet ovanför porten in till kyrkan. Och övningsflög lite då och då 🙂

  3. Jag instämmer med de andra, tror säkert att du vänjer dig! Jag skulle inte orka riva upp…. De blev jättefina. Jag är också sugen på att sticka i Lornas Lace och har varit det länge. Någon dag blir det nog min tur.
    Sköt om dig! Kram.

  4. Jag är som dig, för det mesta blir saker liggande om jag inte är nöjd. Jag har nu en ny socka färdigstickad men jag är inte så förtjust i varken färg eller hur garnet känns, så jag vet inte om det blir en till.
    Jag har börjar på ”karamelltröjan” i Fabel och den lär jag hålla på med hela semestern. He he som om den skulle bli färdig på knappt två veckor… nej så snabbt lär det nog inte gå.
    Men dina sockor är väldigt fina, vacker färg och fint mönster.

    Kramis

Kommentera

