Slätstickning

Just nu är jag ohejdat förtjust att sticka vanlig enkel slätstickning, det känns så kravlöst och meditativt. Stickar man sedan som jag med Visjögarn blir det förstås ännu bättre, att se hur garnet sakta ändrar färg passar mig bra just nu. Någon dag långt fram ska det bli en Runtröja till mig. Om jag drabbas av ett akut behov av mer omväxling så stickar jag på mina Wawing Lace socks i favoritfärgen rosa. Däremot har linkoftan från Yll & Tyll åkt in i skamvrån, jag får inte till mönstret så att jag blir nöjd och jag har en del annat att kämpa med just nu så stickfronten får vara fredad från kämpande.

 

3 thoughts on “Slätstickning

  1. Mmm Waving Lace Socks är mina absoluta favoriter. Det har blivit några par stickade hittills. De sitter så skönt på foten och ”mudden” (som inte är en mudd) är så otroligt fin. Själv får/kan jag inte sticka just nu. Smärtar i armbågen redan efter 4-5 strumpvarv. Har stickförbud i 1 år !!! Nåja det är snart mars 2009 🙂 Jag får njuta av alla fina bloggar i stället. Njut av din sockstickning. Jag ser fram emot resultatet.
    Kram Beatrice

  2. Sockarna är verkligen jättefina! Men Runtröjan ser faktiskt ännu mer intressant ut. Är jag knäpp, eller …? Vet inte varför, tror det är färgen som tilltalar mej så väldigt. Men du, Runtröja, vad månde bliva? En med runteckensmönster, eller …? Håller verkligen med om att ibland är slätstickning vad man behöver, även om det är himla roligt att växla om med lite mer komplicerade mönster nån gång ibland.

    Ha det så jättegott!

Kommentera

