Recept på en trevlig dag

En bra början på en trevlig dag är vackert väder, som i går sol och varmt, då finns ramen där. Nästa och den  viktigaste ingrediensen – trevligt sällskap. Jag hade i går sällskap av Linda, hennes mamma Kicki och Pia. Nästa ingrediens som behövs för en trevlig dag är ett trevligt utflyktsmål som tex Uppsala och då förstås Yll & Tyll.  De hade möblerat om sedan jag var där sist och nu kändes det som det fanns gott om plats att botansiera bland alla härliga garner och mönster. Kul hade vi:

  Pia var faktiskt där men lyckades inte komma med på bild(fast tittar man noga på bilden till vänster så ser man en kvinna i röd tröja letandes i en garnhylla och det är Pia).

En annan viktig ingrediens i detta sammanhang är förstås garnköpandet. Efter mycket funderande och velande så fick dessa garner följa med mig hem:

 Lin för hela slanten. Det hallonröda ska bli en spetskofta, ett alldeles pinfärskt mönster och det blåa en sjal (eller kanske början på en tunika). Så fint alltihopa.

Efter detta var vi förstås hungriga och vi åt en smarrig lunch hos Klaus. Här var Pia tyvärr tvungen att lämna oss men vi andra forsatte mätta men kaffe/thé- och sticksugna vidare till ett annat fick där vi i skuggan njöt av gott fika och trevlig stickning:

Så med ingredienserna trevligt sällskap, roligt utflyktsmål, garnköp, god mat och dryck så får jag ut en mycket trevlig dag. Tack Linda, Kicki och Pia!

14 thoughts on “Recept på en trevlig dag

  1. Vilken härlig dag ni har haft! Visst är det härligt med alla uteserveringar som öppnat. Önskar man kunde äta/fika varendaste dag. 😀

  2. Vad trevligt! Och vad det ser mysigt ut, både på Yll & Tyll och stick-lunchen 🙂 Supersnygga lingarner du köpte (jag har tänkt sticka en Laminaria i lin…).

  3. Jag längtar verkligen tills jag blir frisk igen, jag vill också gå på tur bland garner och mönster. Jag vill sitta som er och fika med vänner och ta upp stickningen och repa några varv, hihi för det är jag bra på.
    Jag kan tala om att jag har stickat klart min första socka nu och håller på med den andra. Har även skickat efter garn från Garn..korgen/hyllan äh jag kommer banne mig aldrig ihåg vad den heter. Men garnet dyker väl upp i veckan…
    Just nu känns det så mysigt att ha blivit uppväckt igen när det gäller stickandet och det är ditt fel. Jag har läst hos dig och alla dina bloggvänner och inspirerats av era vackra alster. Jag kommer aldrig att sticka pulsvärmare för det har jag inte en aning om vad man ska ha det till? Men sockor, sjalar och annat lär det nog bli.
    En otroligt massa kramar till dig min goa inspirationskälla!

  4. Hm, låter inte som en mycket trevlig dag – låter som en helt perfekt dag tycker jag 😉 Allt är bara beroende på vad man önskar för tillfället, eller hur man uttrycker sig, hihihi…
    Må så grankott… ngn som inte ens varit på stickcafé iår 😦

  5. Hej igen nu har jag en fråga??? Vem som helst som tittar in kan väl svara. Tack!
    När det står att man ska ha stickor nr 3,25 vad i allsindar ska man ha då för storlek? Mina stickor är ju typ 2,5 eller 3,
    3,5 osv.
    Undrande jag???
    Kram i värmen

Kommentera

