Årets 6:e FO och tillfälligt tvärstopp

Årets 6:e projekt är färdigt och även denna gång är det ett par muddar; Spirogyra vilket är april månads mönster hos Stickameras pulsklubb.

  

Mönster: Spirogyra från Knitty.

Garn: Fabel från Garnstudio

Stickor: strumpstickor 2,5 och 3.

Bäst med denna stickning: Färgen på garnet! Jag gillar i vanliga fall inte orange men när det låg med i väskan från Grötö så blev jag så glad bara av att se nystanet.

Sämst med denna stickning: Pillet med att sticka tummarna, jag är inte helt nöjd med hur det blev med dem. Korta strumpstickor i storlek 3 är en het önskan.

Så nu kan jag börja på något nytt om jag vill eller fortsätta på något påbörjat…

I helgen har det annars tagit tvärslut på min ork, vilket jag försökt förtränga men kroppen min är klok och har sagt i från. Sagt ifrån har min läkare också gjort så nu är jag heltidssjuksriven denna vecka, hoppas innerligt att det räcker med det så att jag kan jobba igen om än i lite långsammare tempo förhoppningsvis. Jag vet ju egentligen att jag inte behöver gör allt på en gång men ibland glömmer jag…

 

 

7 thoughts on “Årets 6:e FO och tillfälligt tvärstopp

  1. Tänker på dig! Hoppas du får vila och samla lite krafter i veckan!

    Jag har fixat barnvakt på lördag och tänker gå på stickcaféet på Nysta då. Hoppas du har möjlighet att komma!

    Kram Linda

  2. Härlig färg på din Spirogyra! Jag gillar eg. inte heller orange men tror att jag börjat ändra mig på äldre dagar..
    Gillar ditt inlägg under detta; att man kan utbyta tips osv via bloggarna är ju suveränt!
    Hoppas du tar det lite lugnare nu och lyder doktorn! Himla viktigt, vet jag av egen erfarenhet. Sätt dig i en stol under ett träd och njut av våren!!

  3. Så fina de är. Orange kan verkligen bli jätteläckert. Hoppas att du känner dig lite piggare nu när du kan lapa sol. Det gör för det mesta riktigt gott. Kram!

  4. Löjligt försiktig! Så bra att din läkare begriper det.

    Så himla snygga! Även om jag inte riktigt tror mig om att använda såna. Men ytmönstret kan man väl göra på andra ytor.

  5. Det hade varit kul att träffas på Nysta, men denna lördag har vi våra små kontaktbarn. Det får bli en annan gång.
    Ha det så gott och om du går dit så njut av alla garner för mig också. Kram

  6. Dom blev bra.jag gillar inte orange nå vidare jag heller,men
    tillsammans med andra färgerna blev det bra.

    Snön håller äntligen på att tina bort……….”äntligen”

Kommentera

