Vårstädning del 2

Efter att ha  gått igenom garnsamlingen, sorterat och rensat så kan jag konstatera att jag älskar garn från Östergötlands Ullspinneri så till den milda grad att jag inte använder garnet. Ni vet- det måste sparas till det absolut rätta projektet – eller något sådant – kanske är det bara jag som tänker så?

Hur som helst tänkte jag ber er om hjälp med tips på vad jag ska använda mina garner från Östegötland till. Pris utlovas till den eller dem som tipsar om mönster som leder till att jag vet vad jag vill göra av något av mina garner.

Så här ser hela min samling av Ullspinnerigarner ut:

 (Jag vet vi behöver ny soffa)

Mer i detalj så ser det ut så här:

    

Det bruna garnet är det enda som jag har bestämda planer för, det ska bli en Runtröja (möster från Ullspinneriet). Det blåa garnet är köpt till min KM och var tänkt som en rätstickad tröja i rak modell men jag stod inte ut (då i alla fall) med att sticka den. Det röda garnet köpte jag för att sticka en tröja till min mamma, tyvärr hann den inte bli färdig innan hon gick bort. Det rosa och gråa garnet är var för sig inköpt med tanke på någon sorts tröja eller kofta till mig.

Så snälla ni kom med förslag!! Jag vill så gärna börja sticka i dessa garner.

7 thoughts on “Vårstädning del 2

  1. Kanske en Cobblestone till maken, i det blåa? jag tycker att den tröjan är sååå snygg (det gör min sambo P också, så jag lär nog sticka den till honom… någongång 🙂 ).

  2. Fråga inte mig, jag är bara inne och njuter av färgerna, det röda garnet älskar jag färgen på. Önskar att jag hittade så mycket fint garn i mina gömmor, men där är inte nog mycket för att blir något som går att klä sig i.
    Jo, ett mohairgarn har jag som är blågrönt som skulle räcka till en tröja. Men det luddade så när jag stickade om jag inte minns fel…
    Så skönt att du har fått ordning på garnerna, jag gav bort en säck med garn för någon månad sedan som hade legat allt för länge i klädkammaren. Det var mest konstfiber och jag är inte så förtjust i att sticka av det.
    Kram

  3. En tvåfärgad i det röda och det rosa garnet?
    T ex deras Miriamtröja.
    Jag har gjort den i blått-ljusblått när den grå-mörkgrå tog slut …

  4. Som tidigare sagt, jag är bara inne och njuter av fina garner! Haha. Det gråsvarta är bara så snyggt. Ser så mysigt ut att sticka i.

    Jag skulle använda dem och sticka Wispen på knitty.com. Visserligen är den inte ull men jag tror den skulle bli läcker ändå!

  5. Ja det var synd att du missade gårdagens stickcafé. Jag hade tänkt meddela dig, men kom på det för sent. Jag har inte din mailadress heller. Ser fram emot att träffa dig nästa tisdag. Då kanske min jacka är klar.
    Ha det bra!
    /Gunilla

Kommentera

