Hemma igen

Så var vi hemma igen från vår fjällvecka. Men vi, eller i alla fall jag, hade kunnat stanna ett tag till. Titta på bilderna så förstår ni (hoppas jag):

snasen-vinter.jpg flickor-som-aker-skidor.jpg vafflor.jpg

tannforsen-vinter.jpg jl-skidar.jpg storulvan-pask.jpg

Förutom detta härliga på bilderna så hamnade på pluskontot också:

  • Choklad från Åre chokladfabrik och ost från Skärvångens bymejeri.
  • Min stickning (mer om den i morgon). Jag stickade faktiskt bara på en enda!
  • En vecka utan TV (lite internetabstinens hade jag).
  • Tystnaden. Ingen massa ”brusljud” hela tiden.
  • Liten solbränna i ansiktet.

Lite hamnade på minuskontot också:

  • Långt att åka. Lille V gillade inte resan upp (milt uttryckt men med belöning i sikte och Harry Potter i hörlurarna gick hemresan bra)  och min höft gillade inte resan ned.
  • Sova borta kan vara svårt för så väl lille V som hans stora syster, vilket periodvis gjorde deras mamma lite matt.
  • Hela familjen hänvisade till varandra på en liten yta utan vanligamöjligheter till distraktion kan göra stämningen lite väl hetsk. Att spela Fia eller kort då kan ge explosiva effekter.

Men sammantaget mer på plussidan än på minussidan. Nu ska jag läsa igen så många stickbloggar jag bara hinner fast först betala räkningar och skriva en ansökan om vårdbidrag. Suck –  dags för vardagsbestyr igen…

6 thoughts on “Hemma igen

  1. Åh, jag säger bara ÅH, vad härligt det ser ut och låter!! (skulle just beställt en fjällvecka när jag fick diskbråck…) Vad nyttígt o härligt. Och att slippa TV en vecka – bara det! (lobbar för att vi ska kasta ut tv:n, utan framgång…)
    Det är alltid tufft att återvända till vardagen, men med lite sol på näsan känns det väl rätt ok ändå?

  2. JÄMTLAND =Bäst *skratt* , klart jag tycker det ,jag bor där…

    ECO-bomullen jag använde t mina påsk pulsvärmare

    Marks & Kattens ECO,Baby bomull.

    Ha det gott / Eva

Kommentera

