Årets 3:e och 4:e FO

Det finns ett rätt dumt ordspråk som lyder ”Inget ont som inte har något gott med sig”. Det tror jag inte alls på, men gårdagens och dagens relativt milda influensakänningar har haft det goda med sig att jag gjort färdigt två projekt!

Årets 3:e FO

februarisockor.jpg februarisockor-23.jpg februarisockor-33.jpg

Garn: Qualitas sock

Mönster: Sockor med falska flätor av Heléne Wallin, februarisockorna i Stickameras sockklubb

Stickor: strumpstickor 2,5

Bäst med denna stickning: Att sockorna sitter så fantastiskt bra på mina fötter. Att jag fick till två riktigt snygga hälar. Och förstås att få sticka dem samtidigt som alla andra i sockklubben det inspirerar och sporrar till att bli färdig.

Sämst med denna stickning: Garnet. Det är billigt och i förhållande till det värt sitt pris men jag föredrar att lägga lite mer pengar på garn istället för att irritera mig på att det ”flisar” sig och fundera på hur länge det håller.

Årets 4:e FO

kms-mossa-1.jpg kms-mossa-2.jpg

Garn: Garnstudios Fabel färg 521

Möster: från Yll & Tyll (Mössa i Fabel)

Stickor: Rundsticka storlek 3

Bäst med denna stickning: Personen i mössan ;=) jo fast det jag menar också är att sticka något till KM som han gillar (han har väldigt bestämda idéer om hur kläder ska vara och kännas). Att sticka med förkortade varv var också en ny och rolig upplevelse som jag gärna vill jobba mer med.

Sämst med denna stickning: Att jag valde att göra en vanlig uppläggning istället för den som rekommenderades på beskrivningen (en virkad). Nu är det en söm mitt bak som syns eftersom mössan rullas upp. En petititess men om jag gör en till så ska jag tänka på det.

Nu när jag avslutat två stickningar så får jag börja med två nya minst – eller hur? Fast först måste jag sova middag, bacillerna bråkar lite för mycket för att orken ska finnas hela dagen.

8 thoughts on “Årets 3:e och 4:e FO

  1. Häpp!
    Japp, självklart får du starta med MINST två stickningar, när det är två färdiga… … … 😉
    Den där mössan gillade jag!!! och vet någon som skulle kunna tänka sig den, JA… som beställt stickad mössa. Men, jag hittar inget kul, hihihi…
    Må så gott… värmländskan Bim – som nog har två stickningar på G minst… sjalar 😉

  2. Krya på dig!! Ja det är skönt att avsluta projekt och känna att man är nöjd, men det bästa är ju nästan att man får lov att börja på nya ;-).

  3. Jag blev så glad precis när jag såg att Syfestivalen ju öppnar redan 10 på fredag fm. Jag ska hämta barnen först vid fyra, så jag satsar nog på att åka dit på dagen på fredagen helt enkelt. Mer tid till att gå omkring och njuta. Skulle tro att du jobbar då?! Håller med om att det skulle vara trevligt att träffas!
    Jag kan absolut tänka mig gå på stickcafé i tex Spånga någongång. När har de stickcafé där? Visst var det på biblioteket?

  4. Här är det till att vara produktiv minsann! Mössan är jättefin!
    Jobbet kallar på fredag, men jag vill gärna ha sällskap på lördag, så tidigt som möjligt och sen kan man vandra vidare till Stickut på kulturhuset eller var det nu var. Kan du ändra dina planer? Hälsningar från en som hoppas!

  5. Synd att du inte gillar sockgarnet för sockorna i sig är jättesöta o färgen gullig. Jag gillade inte heller mitt garn när jag stickade februari-sockorna,men jag har haft dem på mig varenda dag sedan de blev klara ändå. Älskar det mönstret!

  6. Oj så flitig du är och duktig.. själv sitter jag och stickar blaffor som ungarna vill ha till grytlappar. Det är synnerligen avslappnande att sitta framför tv:n och sticka utan att tänka.
    Kram

Kommentera

