Saknar ord

I fredags när jag kom hem från jobb via Bup – rätt trött med andra ord – så låg det ett stort kuvert på köksbordet (som jag inte fotade). Jag tittade på avsändaren och någonstans långt bak så började en liten kloka ringa medan jag funderade på hemlisvänner odyl och tänkte vad sjutton är det jag glömt bort att göra nu (eftersom om jag får paket borde jag ha skickat ett också).

Men så var det inte utan det var en helt fantastisk  uppmuntranspresent till oss alla i familjen från Anneli. Jag fick när jag skrev ett inlägg om hur ont dottern hade och hur maktlös jag då kände mig (innan jul) en fråga från Anneli om att skicka en present till min dotter. Sedan tänkte jag inte mer på det och så damp detta jättekuvert ned i vår brevlåda till oss alla. Och jag saknar ord, men vi var flera här hemma som i fredags hade tårar i ögonvrårna (som vi försökte gömma lite) och som frågade oss hur snälla människor det finns. I brevet som föjer med skriver Anneli att hon skickat med som som gör henne och hennes familj glada och jag kan bara säga vi  gillar samma saker!

prsent-fr-skane-1.jpg Allt detta härliga pyssel fick vi. Fast det saknas en sak på bilden och den är här:

present-fran-skane-2.jpg Lille V kunde inte vänta, och varför skulle han, så Bioniclen är redan byggd.

present-fran-skane-3.jpg present-fran-skane-4.jpg present-fran-skane-5.jpg Lite detaljbilder på allt fint.

present-fran-skane-6.jpg Dottern pysslar.

Tack Anneli för allt fint!! Du har verkligen inspirerat hela familjen till att pyssla och göra saker tillsammans hela helgen (och det kan vara svårt att få till hos oss). I dag har det sorterats lego hela dagen och just nu byggs det för fullt av alla manliga familjemedlemmar (lite ordning på könsrollerna har vi =)). Du har också inspirerat mig att våga göra verklighet av tanken att skicka något till någon när jag tänker tanken att jag skulle vilja, i förhoppning att göra någon lite glad. Så nästa gång jag tänker det ska jag göra det också.

7 thoughts on “Saknar ord

  1. Åhh, vad snällt. Och så mycket fina och roliga saker att pyssla med 🙂 Kul att umgås med hela familjen, och skapa och pyssla. Hoppas att allt är bra med er.

  2. Vad kul att ni gillade ihop-plocket! Får erkänna att det värmer hjärteroten att höra om ert familjepyssel! Vet av erfarenhet att det kan vara knökigt att få till sådana stunder när alla ”måsten” står på kö.

    Hoppas att det fanns något som intresserade även mellankillen. Kände att jag kanske inte hittat riktigt rätt för hans del men jag vet ju hur viktigt det är att mellanbarn också får ”plats”. Annars får du höra av dig så jag får grunna vidare…

    Hur har det gått för dottern då, har man hittat rätt i smärtlindringsdjungeln?

    Ha det så gott!

    Kram,

    Annelie

Kommentera

