Onsdag igen!

Så var det onsdag igen! Det är så skönt att få vara ”ledig” så här mitt i veckan, även när det blir dags att jobba 75% (och det är det väl snart) så ska jag försöka behålla min lediga onsdag. Även i dag har jag varit hos min naprapat och han gör gott för både kropp och själ. Sovit middag har jag också gjort läääänge.

Jag har också anmält mig till Stickameras Garn och tebyte.

garnote_stor.gif

Hur oemotståndligt som helst tycker jag. Jag älskar the och jag älskar garn. Tycker om att såväl ge som få presenter. Jag drömmer om ett enfärgat strumpgarn och ett kryddigt svart thé om min blivande bytesvän önskar en hint.

Tack för alla goda tips om hur man tar tillvara på det positiva när man som jag känner sig nere. Att motionera är alltid bra (bara man får tummen ur). Mitt favoritpass just nu är ett kampsportsinspirerat pass på Friskis & Svettis där man ska sparka, slå och skrika (i luften dock) perfekt för mig som har samlat på mig en massa ilska. Att ta en dag i sänder och njuta av det lilla är en svår konst som jag får öva på. Att frossa i sin nedstämdhet är ibland növändigt och faktiskt skönt. I söndags tyckte jag riktigt synd om mig hela dagen, och det lättade faktiskt, ett tag i alla fall.

Synd om sig själv tycker vår lille katt också. Just nu gör han allt vad han kan för att få mig att förstå att det är mycket viktigare att han som är så hungrig får mat än att jag sitter här och skriver:

pax-2.jpg pax-1.jpg

Men eftersom han är en tjockis och ett matvrak som slåss med skator på helgdagsmornarna när jag vill sova (det låter mycket när man retar skator) så får han vänta ett tag till på mat.

Istället ska jag ta fram dammsugaren. Jag gillar att gå över köksgolvet utan att känna en massa smulor,grus och annat jox under fötterna. En sorts vardagslyx det med.

4 thoughts on “Onsdag igen!

  1. Även om det måste få vara tillåtet att tycka lite synd om sig ibland verkar du vara bra på att hitta ”russin”. Och det där med vardagslyx och dammsugaren tyckte jag var vääääldigt bra sagt! Har aldrig tänkt på det så förut. Känns nog faktiskt redan som om jag har något att se fram emot i morgon. 😉

    Läste på någon annan blogg igår (minns så klart inte vilken) om andra sätt att se på saker. Det var hämtat från en tidningsintervju med Linda Hammar från ”I en annan del av Köping”. Hon hade fått frågan vilken kroppsdel hon var mest nöjd med och svarat ”armarna, för de är så bra att kramas med”. Varför har aldrig jag tänkt på det? Kan bara konstatera att det finns mycket kvar att lära…

    Sköt om dig och ha det så gott!

    Kram,

    Annelie

  2. Ja, visst är det omöjligt att motstå sådana byten.
    Jag har tänkt åka till Syfestivalen på fredag eftermiddag. När ska du dit, kul om vi kan ses!

  3. Vilken fin stickväska och så fin din candle flame blir! Jag tyckte att candle flame var otroligt roligt att sticka!

    För mig går det så otroligt mycket upp och ner nu när det gäller humör och att njuta av stunden. Det kan skifta från timme till timme. Ena stunden mår jag hur bra som helst och njuter av det lilla. Och i nästa känns det långt därifrån… Men att solen har visat sig hjälper onekligen. Idag satt jag ute och stickade mitt på dagen, jätteskönt!

    Jag försöker att bara vara i känslan, om den så är glad eller deppig. Vi kan ju vara glada att vi känner! Jag hoppas att din lediga dag idag gav dig lite extra energi.

    Kram Linda

  4. Hppas att du känner dig lite piggare 🙂 Helst nu när solen lyser (fast det är ganska kallt ute).

    Vilken söt katt 🙂 Ibland fungerar djur som en generator för att få igång humöret 🙂 Bara genom att de finns, eller genom att de pockar på ens uppmärksamhet, så man ”glömmer” att man mår dåligt.

    Jag har lyxat till det idag med att städa. Var tvungen 🙂 Får besök, och gästrummet var i så ostädat skick, att varken jag eller Peter har varit in i det på flera veckor 🙂 Men nu är det under behandling 🙂

    Ha en trevlig helg.

Kommentera

